صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
چهارشنبه, 19 اردیبهشت, 1403

خانه موزه استاد شهریار در جمع پربازدیدترین اماکن فرهنگی آذربایجان‌شرقی

خانه موزه استاد شهریار در ایام تعطیلات نوروزی سال 1402، با بیش از 21 هزار بازدید کننده در جمع پربازدیدترین اماکن فرهنگی آذربایجان‌شرقی قرار گرفت.

به گزارش صاحب دیوان به نقل از ایبنا، حدود ۲۱ هزار از خانه موزه استاد شهریار به عنوان یادگار ارزشمند شهریار شعر و سخن، در تعطیلات نوروزی سال جدید بازدید کردند.

مدیر‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی نیز در خصوص میزان بازدیدهای صورت گرفته از اماکن گردشگری استان اشاره کرد.

به گفته وی تا روز جمعه ۱۱ فروردین ماه ۱۴۰۲، یک میلیون و ۸۱۰ هزار نفر از اماکن تاریخی، فرهنگی، گردشگری، تفریحی و طبیعی آذربایجان‌شرقی بازدید کرده‌اند که از این تعداد ۱۵۰ هزار و ۶۷۸ نفر از موزه‌های استان بازدید کرده‌اند.

احمد حمزه‌زاده ادامه داد: به این ترتیب کلیسای سنت استپانوس با ۳۹ هزار و ۱۶۸ بازدید، موزه آذربایجان با ۱۶ هزار و ۹۶۰ و موزه قاجار با ۱۵ هزار و ۶۸۱ بازدید، از پر ترددترین اماکن تاریخی تحت نظر اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوده‌اند.

خانه استاد شهریار سومین منزلگاه استاد شهریار، شاعر معاصر ایران در سال ۱۳۴۷توسط وی خریداری شده و شهریار 20 سال پایانی عمر خود را در این خانه سپری کرده است. در سال ۱۳۶۷، پس از درگذشت استاد، منزل مسکونی وی از سوی شهرداری تبریز خریداری و با توافق و همکاری خانواده او در اهدای وسایل شخصی‌اش، خانه وی به موزه ادبی استاد شهریار تبدیل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت