صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
پنجشنبه, 20 اردیبهشت, 1403

اولین رویداد فرهنگی بهار

خانه کتاب و ادبیات ایران از برگزاری اولین رویداد فرهنگی بهار ویژه استان‌های زنجان، آذربایجان شرقی، اردبیل، آذربایجان غربی، کردستان، همدان، قزوین و گیلان خبر داد.

به گزارش صاحب دیوان، اولین رویداد فرهنگی بهار به صورت منطقه‌ای در استان‌های زنجان، آذربایجان شرقی، اردبیل، آذربایجان غربی، کردستان، همدان، قزوین و گیلان با همکاری اداره‌های کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان‌ها برگزار می‌شود.

موضوع‌های محوری این رویداد فرهنگی شامل بهار فصل رویش، بهار قرآن، امام حسن (ع) کریم اهل بیت، تکریم نیازمندان، سیزده به در و روز طبیعت، برداشت‌های شاعرانه از همزمانی بهار قرآن و طبیعت، آیین‌های نوروزی، دعا و نیایش و مدح حضرت امیرالمومنین علی (ع) و انتظار ظهور و موضوع ویژه بهار خدمت هستند.

رویداد فرهنگی بهار در بخش‌های مختلف شعر کلاسیک، شعر سپید و نیمایی و داستان کوتاه به دو زبان ترکی و فارسی و در دو گروه دانش‌آموزی و بزرگسال برگزار می‌گردد.

افرادی که علاقه‌مند به شرکت در این رویداد فرهنگی هستند، تا پایان فروردین ماه فرصت دارند تا آثار خود را (حداکثر پنج شعر یا دو داستان کوتاه) با ذکر مشخصات فردی خود، تصویر کارت ملی، نشانی و شماره موبایل به آدرس آیدی Rooydad_bahar@  و یا شماره 09019596342 از طریق پیام‌رسان‌های ایتا و تلگرام برای مسئول برگزاری این رویداد ارسال نمایند.

۲۵ آثار برگزیده رویداد فرهنگی بهار، جوایز نقدی اعطا خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت