صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
جمعه, 21 اردیبهشت, 1403

اجرای نمایش «کودک کار» در تبریز

در راستای طرح یکصدا ایران، نمایش «کودک کار» زیر نظر معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجانی شرقی به اجرا درآمد.

به گزارش صاحب دیوان، نمایش کودک کار به کارگردانی «امیر مهروند» در راستای طرح یکصدا ایران، در محله‌ی کم ‌برخوردار باغ معروف تبریز اجرا شد.

علی محرمی در خصوص این نمایش گفت : هدف از اجرای این نمایش در محلات کم برخوردار و حاشیه نشین تبریز، ارتقای سواد هنری، گسترش فرهنگ و هنر بومی، توسعه عدالت اجتماعی، فرهنگی و آموزشی، ارتقای سطح فرهنگی، کمک به کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی بود.

طرح یکصدا ایران با هدف پرورش هنرمندان آینده و شناسایی استعدادهای هنری در مناطق کمتر برخوردار 31 استان کشور به همت دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری معاونت هنری وزارت فرهنگ و سازمان اجتماعی وزارت کشور، راه‌اندازی شد. بیشترین توجه این طرح معطوف به  محلات کم برخوردار و حاشیه نشین کلانشهرها است تا با اجرای برنامه های ویژه، به کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده در این مناطق کمک کرده و باعث ارتقاء سطح فرهنگی در این نواحی شود. علاوه بر این، هدف از اجرای این طرح که از ابتدای اسفند ۱۴۰۲ کار خود را در استان‌های مختلف آغاز کرده و تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ در ۳۱ استان برگزار خواهد شد، علاوه بر ایجاد نشاط اجتماعی، استعدادیابی و شناسایی هنرجویان مراکز آموزش هنر ساکن محلات مورد نظر است.

محرمی با اشاره به اهداف اصلی طرح یکصدا ایران، افزود : ظرفیت سنجی هنری محلات هدف به منظور زمینه‌سازی جهت آموزش‌های هنری و شناسایی هنرجویان ساکن محلات محروم از اهداف اصلی اجرای این برنامه در تبریز بود.

وی در پایان گفت: در این برنامه از اصحاب فرهنگ و هنر این منطقه به منظور اجرای طرح یکصدا ایران، تجلیل و تشکر شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت