صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
جمعه, 14 اردیبهشت, 1403

۱۴۰۳ به‌ عنوان سال آذربایجان شرقی نام‌گذاری شد

سال ۱۴۰۳ از سوی انجمن مفاخر معماری ایران و انجمن روابط‌عمومی ایران، سال آذربایجان شرقی نام‌گذاری شد.

به گزارش صاحب دیوان، هدف از برنامه معرفی استان سال، که توسط انجمن مفاخر معماری ایران با همکاری انجمن روابط‌عمومی ایران هر ساله انجام می‌گیرد، آشنایی بیشتر مردم ایران با تاریخ، فرهنگ، صنعت و جاذبه های گردشگری استان‌های مختلف کشور است.

سال 1403 نیز به عنوان سال آذربایجان شرقی نام‌گذاری شد که با برخورداری از تاریخی کهن و فرهنگی درخشان، همواره به عنوان مهد تمدن و فرهنگ های مختلف بوده است. این استان دارای صدها جاذبه گردشگری طبیعی و تاریخی بوده و همواره در فصل های بهار و تابستان پذیرای گردشگران از سراسر ایران و جهان است. علاوه بر این، استان آذربایجان شرقی یکی از قطب های مهم صنعتی کشور بوده و به دلیل برخورداری از ظرفیت بالای کشاورزی، از جمله تامین کننده های اصلی مواد غذایی بشمار می‌رود. از این رو انتخاب این استان از سوی انجمن مفاخر ایران، انتخاب شایسته برای آشنایی بیشتر مردم با قابلیت‌های این استان است.

آغاز برنامه سال آذربایجان شرقی با رویداد “نوروز در کندوان” خواهد بود. روستای کندوان که ماه پیش نیز به عنوان اولین روستای جهانی انتخاب شد، از زیباترین جاذبه های گردشگری استان آذربایجان شرقی محسوب می‌شود. این روستا به دلیل حفظ ساختار طبیعی خود و معماری شگت انگیز خانه های صخره‌ای آن و طبیعت چشم نواز آن، بی شک موردتوجه بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی قرار خواهد گرفت.

طی این برنامه و انتخاب استان سال، ابراهیم مولایی ریاست انجمن روابط‌ عمومی استان آذربایجان شرقی، با حکمی از سوی سید علیرضا قهاری (رئیس انجمن مفاخر معماری ایران)، بعنوان رئیس دبیر اجرایی استان سال ۱۴۰۳ انتخاب گردید.

امید است که انتخاب استان آذربایجان شرقی، فرصتی باشد تا با معرفی بیشتر آن، به یکی از بزرگ‌ترین مقاصد گردشگری ایران تبدیل گردد. از طرفی با رشد و توسعه حوزه صنعت گردشگری، کشاورزی، و دیگر بخش‌های اقتصادی این استان، سبب اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی در این استان شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت