صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
پنجشنبه, 13 اردیبهشت, 1403

کلنگ‌ احیای مدرسه و مسجد کاظمیه مشهور به “یاعلی مچیدی” بر زمین زده شد

آیین کلنگ‌زنی احیای مدرسه و مسجد کاظمیه مشهور به “یاعلی مچیدی” با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، شهردار تبریز و جمعی از مدیران استانی و شهری برگزار شد.
به گزارش صاحب دیوان به نقل از شهریار، ایرج شهین باهر پیش از ظهر امروز به همراه جمعی از مدیران شهری در آیین کلنگ‌زنی مدرسه و مسجد کاظمیه مشهور به “یاعلی مچیدی” که با حضور حجت‌الاسلام محمدعلی آل‌هاشم و جمعی از مدیران شهری برگزار شد، حضور یافت.
بر اساس این گزارش، امام جمعه تبریز در این آیین با اشاره بر اهمیت حفظ جایگاه مسجد، بر ضرورت تعامل بین دستگاهی و کمک به تسریع در تکمیل این مسجد تأکید کرد. او افزود: همه دستگاه‌های دخیل در این موضوع، از جمله شهرداری تبریز باید دست در دست هم داده و هرچه سریع‌تر این مسجد را تکمیل شود و در اختیار اهالی بازار قرار گیرد. مسجد یاعلی تبریز در مساحتی بالغ بر چهار هزار مترمربع در ضلع شمالی مسجد جامع تبریز  واقع شده است که با گذشت زمان و عدم رسیدگی، آثاری از آن باقی نمانده است.
بر اساس مستندات تاریخی «مسجد یاعلی» در مجاورت مسجد جامع تبریز، از مساجد تاریخی و همچنین از مدارس باسابقه‌ دینی تبریز است که عالمان بزرگواری را در دامان خود پرورده‌ است.
اطلاق عنوان کاظمیه به این مدرسه و مسجد برگرفته از نام سیدکاظم رشتی یکی از بزرگان شیخیه ایران بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت