صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
جمعه, 14 اردیبهشت, 1403

مکاتب هنری تبریز در مبلمان و اِلمان‌های شهری بروز و ظهور یابد

عضو شورای شهر تبریز خواستار معرفی مکتب‌های هنر تبریز شد و گفت: تبریز در هنرهای مختلف از جمله نگارگری و خوشنویسی صاحب مکتب هنری است و باید این مکاتب هنری خود را در مبلمان و اِلمان‌ها خود نشان دهد.

سیدکاظم زعفرانچی در بازدید از دانشگاه هنر و نشست مشترک با رئیس و معاونان دانشگاه هنر با اشاره به توانمندی بالای دانشگاه هنر در حوزه‌های فرهنگی و هنری و تولید آثار اسلامی، اظهار داشت: مدیریت شهری و دانشگاه هنر می‌توانند همکاری‌های مشترک در چندین حوزه هنری و تاریخی داشته باشند تا آثار هنری این دانشگاه در سطح شهر نمود داشته باشند.

وی با پیشنهاد اینکه دانشگاه هنر در ساخت و طراحی مبلمان و اِلمان‌های شهری ورود کند، ابراز داشت: ایجاد و ترویج “برندینگ” شهری تبریز هم می‌تواند یکی دیگر از حوزه‌های همکاری مشترک طرفین باشد.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر تبریز با اشاره به احیای موفق بلوک‌های تاریخی شهر تبریز مانند بلوک “چرم خسروی” و بلوک “مقصودیه” توسط دانشگاه هنر، گفت: این توانمندی در دانشگاه هنر تبریز وجود دارد که بلوک‌های تاریخی جدیدی را در تبریز احیا کند تا تاریخ و فرهنگ تبریز برای نسل‌های بعدی ماندگار شود.

وی،  خواستار معرفی مکتب‌های هنر تبریز شد و یادآور شد: تبریز در هنرهای مختلف از جمله نگارگری و خوشنویسی و… صاحب مکتب هنری است و باید این مکاتب هنری خود را در مبلمان و اِلمان‌ها خود را نشان دهد.

عضو شورای شهر تبریز با اشاره با اینکه دانشگاه هنر باید در حوزه ساماندهی گلزارهای شهدای تبریز به صورت تخصصی وارد میدان شود، تصریح کرد: در مورد قبور شهدا و ساماندهی و محوطه سازی، در این حوزه که قبلا طرح‌های غیرقابل قبولی مطرح شده بود، دانشگاه هنر اسلامی تبریز می‌تواند حضور موثرتری داشته باشد.

 

خبرگزاری فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت