صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
پنجشنبه, 13 اردیبهشت, 1403

مرمت و ساماندهی دبیرستان فردوسی تبریز

معاون میراث‌فرهنگی استان ‌آذربایجان‌شرقی از عقد قرارداد و تحویل پروژه مرمت و ساماندهی دبیرستان فردوسی تبریز در روز چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ خبر داد.

 وحید نواداد ضمن اشاره به اهمیت حفاظت از میراث‌فرهنگی گفت: قرارداد مرمت و ساماندهی دبیرستان فردوسی تبریز در تاریخ ۱۰ خرداد ماه ۱۴۰۲ منعقد شده و در روز چهارشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ به مرحله تحویل موقت رسید.

معاون میراث‌فرهنگی استان آذربایجان‌شرقی افزود: مرمت و استحکام بخشی پی و دیوار مورد حفاظت، مرمت سقف چوبی طبقه همکف و اول، کلاف کشی چوبی روی دیوار، مرمت خرپای چوبی و شیروانی سقف، مرمت ایوان شرقی و لوله گذاری برقی و لوله گذاری تاسیسات مکانیکی مورد به‌سازی و مرمت قرار گرفت.

همچنین او ضمن اشاره به عملیات‌های باقی‌مانده این پروژه نظیر مرمت و استحکام بخشی پایه‌های آجری و مرمت نما؛ در خصوص حفاظت از میراث‌فرهنگی گفت: با توجه به اینکه آثار هنری و تاریخی با گذشت زمان و عوامل مخرب آسیب‌دیده و فرسوده می‌شوند، لذا مرمت، حفظ و نگهداری این گونه آثار یکی از مهم‌ترین برنامه‌های هر جامعه‌ای است که صاحب چنین آثار با ارزشی است.

نواداد بیان داشت: دبیرستان فردوسی تبریز (مدرسه محمدیه سابق) در خیابان امام خمینی و در نزدیکی چهارراه شریعتی قرار دارد. این مدرسه تاریخی در اواخر دوره قاجار ساخته شد و در هفتم مهرماه سال ۱۳۸۱ با شماره ثبت ۶۱۷۵ جزو یکی از آثار ملی ایران شد. این مدرسه پس از دبیرستان البرز دومین مدرسه قدیمی ایران محسوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت