صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
جمعه, 14 اردیبهشت, 1403

لوح ثبت جهانی کندوان به مدیریت ارشد آذربایجان‌شرقی اهدا شد

در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران، دبیر کل سازمان جهانی گردشگری لوح ثبت جهانی کندوان را به استاندار آذربایجان شرقی اهدا نمود.

به گزارش صاحب دیوان، در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران، کندوان به عنوان یکی از بهترین روستاهای جهان معرفی گردید. این روستا سالانه مورد بازدید گردشگران زیادی از داخل و خارج کشور قرار می گیرد.

کندوان به عنوان هفدهمین روستای ثبت جهانی دنیا می‌باشد که در شهرستان اسکو واقع شده و به خاطر معماری صخره‌ای آن معروف است و در اثر فعل و انفعالات آتشفشانی کوه‌های سهند ایجاد شده ‌است. این روستا دارای خانه‌های کندویی و کله قندی است که در دل کوه قرار گرفته‌اند. این روستا دارای جاذبه‌های گردشگری طبیعی مانند رودخانه کندوان، منازل سنگی، پله‌های چوبی، مسیرهای پیاده‌روی و آبشارهای زیبا است.

زوراب پولولیکاشویلی، دبیرکل سازمان گردشگری ملل متحد با حضور در این نمایشگاه به ظرفیت بالای روستای کندوان در جذب گردشگری اشاره نمود و انتخاب این روستا را به عنوان یکی از بهترین روستاهای جهان، به استاندار آذربایجانی شرقی تبریک گفت.

در این نمایشگاه علاوه بر معرفی روستای کندوان بعنوان یکی از هزاران ظرفیت گردشگری استان، از ارزشمندی شهر تبریز و استان آذربایجان شرقی در معرفی هنر و صنعت سخن گفته شد و به همت سازمان میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان و همچنین سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز، این شهر به عنوان بهشت ماندگار و نقش آفرین در معرفی فرهنگ و توانمندی های گردشگری شمال غرب ایران معرفی شد.

استاندار آذربایجان شرقی ضمن بازدید از غرفه استان در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری ایران، این استان را سرشار از ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری دانست و انتخاب کندوان را به عنوان یکی از بهترین روستاهای جهان یک نمونه از هزار ظرفیت‌های گردشگری استان عنوان کرد. از این رو لازم است تا فعالان این حوزه و همچنین بخش‌های خصوصی در حوزه گردشگری توجه ویژه ای به ظرفیت‌های مختلف این استان داشته باشند. همچنین بایستی موانع از سر راه بخش خصوصی برداشته شود تا به بهترین شکل ممکن از ظرفیت این بخش برای توسعه صنعت گردشگری بهره‌مند شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت