صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
دوشنبه, 24 اردیبهشت, 1403

فضای شهر تبریز رنگ و بوی انقلاب گرفت

شهردار تبریز از آمادگی مدیریت شهری برای برگزاری برنامه‌های ویژه گرامیداشت چهل و پنجمین بهار انقلاب اسلامی و انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش صاحب دیوان، نهادهای مختلف شهر تبریز به مناسب ایام دهه فجر و انتخابات مجلس شورای اسلامی اقدام به اجرای برنامه‌های ویژه فضاسازی سطح شهر، همچون نصب بیلبوردها و تابلوهایی حاوی مضامین انقلابی در زیرگذرها، پیشانی پل‌ها و تصاویر شهدای 8 سال دفاع مقدس در بلوارهای خیابان‌های اصلی نموده‌اند. در طراحی و اجرای برنامه‌های ویژه ایام دهه فجر و انتخابات مجلس اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تبریز به همراه مناطق ده‌گانه، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تبریز، شرکت اتوبوس‌رانی و سازمان حمل‌ونقل ریلی شهری شرکت دارند.

شعار محوری در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تحت عنوان “جشن ملی، مشارکت پرشور، آینده روشن” نیز در فضاسازی شهر استفاده شده است. از دیگر مضامین بکار رفته در فضاسازی شهر تبریز، عناوین روزهای دهه مبارک فجر می‌باشد که توسط ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی تعیین شده است. علاوه بر این، در برخی از مناطق شهرداری در کنار بیلبوردها و تابلوهای نصب شده، طاق نصرت برپا شده است که زیبایی فضای شهری و جشن بزرگ انقلاب را چند برابر کرده است.

مدیریت شهری تبریز نیز از برگزاری ویژه‌برنامه‌های متنوع فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی در ایام گرامیداشت چهل و پنجمین بهار انقلاب خبر داد. همچنین افزود که در این ایام فرخنده، از ۳۰ پروژه عمرانی خدماتی رفاهی به ارزش ۱۵۷۵ میلیارد تومان بهره‌برداری و 9 پروژه جدید شهری نیز کلنگ زنی خواهد شد.

شهردار تبریز نیز در سخنرانی خود به اهمیت برگزاری هرچه باشکوه‌تر جشن پیروزی انقلاب در شهر تبریز اشاره نمود و از برگزاری دو برنامه نورافشانی در روزهای ۱۸ بهمن ماه هم‌زمان با عید بزرگ مبعث و ۲۱ بهمن ماه گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در نقاط مختلف شهر و اجرای برنامه ویدئو مپینگ در عمارت تاریخی شهرداری تبریز خبر داد.

شهردار تبریز در ادامه صحبت‌های خود به عنوان کرد که برای اعیاد شعبانیه از ۱۲ بهمن تا ۶ اسفند مصادف با نیمه شعبان و میلاد منجی عالم بشریت نیز برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده شده است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت