صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
دوشنبه, 24 اردیبهشت, 1403

تصاویر| مردم گلایه دارند ولی باز آمدند

مردم غیور و قهرمان آذربایجان شرقی همچون سال‌های پیش، در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به صحنه آمده و حماسه‌ای پرافتخار را در کنار یکدیگر رقم زدند.

به گزارش صاحب دیوان، امروز یکشنبه ۲۲ بهمن ماه مصادف با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، باردیگر اتحاد و یکپارچگی ملت همیشه قهرمان خود را با برپایی باشکوه راهپیمایی در اقصی نقاط ایران، به جهانیان نشان داد. مردم غیور آذربایجان شرقی که همواره با تکیه بر آرمان‌های انقلاب در صحنه‌های جنگ حق علیه باطل نقش پررنگی داشته، امروز نیز یکپارچگی خود را در راهپیمایی بزرگ چهل و پنجمین بهار آزادی به نمایش گذاشتند.

آسمان تبریز بار دیگر با صدای بهاری مردم قهرمان خود رنگ معنویت گرفت و آوای تک تک آن‌ها از دل آسمان ارگ تبریز به پرواز درآمده و در تاریخ این انقلاب جاودانه ماند.

این روزها با هم‌زمان شدن ایام دهه فجر با مبعث پیامبر، اعیاد شعبانیه و انتخابات مجلس، شهر تبریز حال و هوای دیگری به خود گرفته است؛ از چراغانی کوچه‌ها و خیابان‌ها گرفته تا پوسترهایی تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی و بنرهای مزین به سخنان رهبر کبیر انقلاب، شور عجیبی در شهر به پا کرده است. با همت مسئولین و شهرداری  محترم تبریز، این شهر، آماده میزبانی از حماسه بزرگ مردم همیشه در صحنه تبریز بود.

وقتی در شهر به سراغ مساجد و تشکلات جوانان غیور و انقلابی تبریز رفتیم، شور و هیجان را در چشم‌هایشان دیدیم. همه آن‌ها یک‌صدا می‌گفتند: «امروز پرشورتر از سال‌های قبل در راهپیمایی شرکت می‌کنیم تا به دشمنان نشان دهیم جوانان این دیار همواره پای نظام و انقلاب خود هستند و هیچ‌گاه عقب‌نشینی نمی‌کنند».

ریش سفیدی از میان جوانان گفت:«باوجود مشکلات این روزهای زندگی‌مان، بازهم پای آرمان‌های این انقلاب خواهیم ایستاد و میدان را خالی نمی‌کنیم».

در این میان، خواهران و دختران انقلابی تبریز نیز در برپایی هرچه باشکوه‌تر راهپیمایی 22 بهمن، هم پای مردان در صحنه حضور داشتند. یکی از آن‌ها گفت:« مشکلات جامعه بسیار زیاد شده به ویژه جوانان تحت فشارهای بسیاری هستند اما این دلیلی نمی‌شود که در راهپیمایی و انتخابات شرکت نکنیم. امروز نیز همچون سال‌های گذشته در راهپیمایی شرکت می‌کنیم و میدان را برای شادی دل دشمنان خالی نمی‌کنیم چراکه ما مدیون شهدای خود هستیم».

راهپیمایی حماسی 22 بهمن امسال نیز همچون سال‌های پیش در ۷۰ نقطه آذربایجان شرقی برگزار شد و برنامه‌های بسیار متنوع و مختلفی در این روز اجرا گردید که از جمله آن‌ها اجرای سرودهای مختلف در مسیرهای راهپیمایی، راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار در مسیرهای اصلی و فرعی، غرفه‌های نمایشگاهی، ایستگاه‌های نقاشی و هنری از دستاوردهای ۴۴ ساله انقلاب، برگزاری نمایش، تئاتر و مسابقات ویژه کودکان و نوجوانان در مسیرهای اصلی و فرعی راهپیمایی، اجرای برنامه زنده کودک و همچنین عملکرد ۱۶ ماهه دولت سیزدهم در مسیرهای اصلی را می توان نام برد.

مراسم اصلی روز 22 بهمن رأس ساعت ۱۱ از مقابل میدان نماز آغاز شد.  شروع راهپیمایی از محلات تبریز نیز از ساعت ۱۰ کلید خورد.

در ادامه تصاویری از این راهپیمایی را مشاهده می‌کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت