صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
دوشنبه, 24 اردیبهشت, 1403

احداث دو مرکز فرهنگی در تبریز

دو مرکز فرهنگی جدید جهت بهره‌مندی شهروندان تبریزی، در منطقه 2 این شهر احداث می‌گردد.

به گزارش صاحب دیوان، از جمله مهمترین پروژه‌های فرهنگی منطقه 2 شهر تبریز که در حال احداث می‌باشد، پردیس فرهنگ و رسانه رجائی شهر است که در حال تکمیل و اتمام کار است. این پروژه زیر نظر معاونت فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۲ در حال انجام است که تقریبا 90 درصد از کار ساخت و ساز آن به پایان رسیده و در مرحله نماکاری ساختمان و نصب تاسیسات برقی است.

هدف از اجرای پروژه پردیس، بهره‌مندی اصحاب رسانه برای مناسبات مختلف و همچنین برگزاری نمایشگاه های دائمی مطبوعات می‌باشد. این طرح شامل یک ساختمان مرکزی و محوطه بزرگ پارک مانند اطراف آن است که در فضایی به وسعت 24 هزار مترمربع و در 6 طبقه اجرا شده است و فضای هر طبقه آن یک هزار و ۳۰۰ مترمربع در نظر گرفته شده است. اعتبار اولیه برای احداث پروژه پردیس، یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام گردیده است.

دومین پروژه فرهنگی که در همین منطقه در حال اجرا می‌باشد، فرهنگسرای بانوان واقع در جنب پارک سلامت است. هدف از احداث این مرکز فرهنگی، ایجاد محیطی مناسب جهت رفع اوقات فراغت بانوان بوده است. مرحله پی‌ریزی این پروژه رو به اتمام است و  به زودی فرایند اجرای اسکلت بتنی آن آغاز خواهد شد.

این پروژه در فضایی به وسعت 1000 مترمربع و در سه طبقه احداث می‌گردد که هر طبقه آن درحدود ۳۲۰ مترمربع مساحت دارد. اعتبار در نظر گرفته شده برای احداث فرهنگسرای بانوان ۱۷۰ میلیارد ریال بوده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت