صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
پنجشنبه, 13 اردیبهشت, 1403

اجرای طرح «هرخانه، یک فرهنگسرا» توسط انجمن خانه‌داران کتابخوان در تبریز

مدیر انجمن خانه داران کتابخوان آذربایجان شرقی از اجرای طرح «هر خانه یک فرهنگسرا» در میان بانوان تبریزی خبر داد.

الهام قاسمیان با اشاره شروع به کار انجمن از سال 87 گفت: این مجموعه از آغاز به کار تاکنون بیش از سه هزار نفر از بانوان خانه دار تبریز را تحت پوشش قرار داده است.

وی بیانات مقام معظم رهبری را چراغ راه فعالیت انجمن خانه‌داران کتابخوان آذربایجان شرقی عنوان کرد و افزود: بر اساس بیانات ایشان که فرمودند«به دنبال آن کارروی زمین مانده» باشید با اندکی تامل  متوجه شدیم از جمله کارهای روی زمین مانده «کتابخوان کردن بانوان»  است.

قاسمیان دیدگاه رهبری به زن را کاملا متفاوت و فعالانه دانست و گفت: از همین روست که معظم له می فرمایند«از جمله کارهای بسیار اساسی، با سواد کردن زنان است».

مدیر انجمن خانه داران کتابخوان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: بر این اساس انجمن خانه داران کتابخوان برای معرفی کتاب و سهل الوصول کردن دسترسی به کتاب اقدام به تدوین طرح اتوبوس سیار کتابخوانی کرد.

وی یادآور شد: در این راستا ضمن هماهنگی‌های انجام شده با شورای اسلامی کلانشهر تبریز و پیرو مکاتبه‌های صورت گرفته یک دستگاه اتوبوس از طرف شرکت واحد اتوبوس رانی تبریز با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری منطقه ۵ تجهیز و به قرار هفته‌ای دو روز در اختیار این انجمن قرار گرفت.

مدیر انجمن خانه داران کتابخوان یادآور شد: با توجه به استقبال قابل توجه شهروندان و در راستای توسعه فرهنگ کتابخوانی امیدواریم برخی مشکلات با اهتمام مدیران شهری رفع شود.

وی با اشاره به اهداف انجمن در کتابخوان کردن بانوان گفت: توانمندسازی بانوان در سنگر خانواده و عرصه‌های اجتماعی، ارتباط گیری با بانوان خانه دار و شناسایی دغدغه‌ها و مشکلات اساسی آنها، شناسایی مادران خانه‌دار موفق و نمونه بر اساس مولفه‌های الگوی زن ایرانی_اسلامی از جمله اهداف انجمن در طول سال‌های فعالیت خود بوده است.

قاسمیان اضافه کرد:  آموزش جریان تفکر خلاق، ایجاد نگرش فعالانه در بانوان و اموزش و افزایش مهارت‌های اساسی زندگی نیز از دیگر اهداف این انجمن بوده است.

خبرگزاری ایبنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت