صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
دوشنبه, 24 اردیبهشت, 1403

اتمام مرحله نخست پارک فناوری سلامت تبریز

معاون تحقیقات و فناوری رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از اتمام عملیات اجرایی مرحله نخست پارک سلامت تبریز و بهره برداری آن خبر داد.

به گزارش صاحب دیوان، آقای شهابی با اشاره به ضرورت راه‌اندازی پارک سلامت در شهر تبریز به عنوان قطب علمی کشور، افزود: عملیات اجرایی و عمرانی این پروژه 2 سال پیش و با آغاز به کار دولت سیزدهم استارت زده شد. طراحی پارک سلامت طی دو مرحله صورت گرفت؛ نخستین مرحله آن در فضایی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع و با هزینه 350 میلیارد ریال اجرا شد. تا به این مرحله از کار طی 2 سال گذشته، اعتباری نزدیک به ۲۰۰ میلیارد ریال از سوی دولت برای این طرح تزریق شده است. علاوه بر این طی سفر استانی رئیس جمهور به آذربایجان شرقی نیز اعتباری قالب بر 70 میلیارد ریال برای ادامه این طرح دریافت شده که فعلا اختصاص نیافته است.

شهابی با اشاره به هزینه بالای اجرای این طرح یاد آور شد : طبق اسناد مربوط به مصوبات سفر استانی هیئت دولت قرار بود امسال نیز اعتباری معادل ۱۲۰ میلیارد ریال به این مجموعه اختصاص داده شود که تاکنون مبلغی دریافت نشده است.

وی با اشاره به اهمیت پارک فناوری سلامت در توسعه و گسترش شرکت‌های دانش بنیان گفت : از جمله برنامه‌های این طرح، استقرار شرکت‌های دانش بنیان در این پارک است که از مفاد قانونی آن معاف از پرداخت مالیات به مدت 5 سال است. این امر می‌تواند منجر به پیشرفت‌های علمی و پژوهشی آذربایجان شرقی و منطقه شده و بدون تردید بر تعداد شرکت‌های دانش بنیان مستقر در این پارک افزوده خواهد شد. چرا که وی ظرفیت‌های علمی و تحقیقاتی آذربایجان شرقی در علوم پزشکی را بسیار وسیع بوده و اکنون شرکت‌های بسیار توانمندی در استان در حال فعالیت هستند که محصولات آنها در سطح منطقه‌ای بی‌همتاست.

معاون تحقیقات و فناوری رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص راه‌اندازی فاز دوم پارک فناوری سلامت در تبریز گفت: کارهای مقدماتی راه اندازی فاز 2 این پارک در فضایی به مساحت 77 هزار متر مربع در منطقه ساری زمی تبریز صورت گرفته است و در صورت تامین بودجه آن، در 4 سال آینده آماده بهره‌برداری خواهد بود.

وی در ادامه افزود : تحقیق و پژوهش تنها راه رشد و توسعه پایدار کشور است. دانشگاه علوم پزشکی تبریز با برخورداری از  هزاران دانشجو در ۲۰۰ رشته تحصیلی مختلف و با برخورداری از ۳۰ مرکز تحقیقاتی توانسته است تا به الان حدود ۱۰ هزار طرح تحقیقاتی را به جامعه علمی ارائه نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت