صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
دوشنبه, 24 اردیبهشت, 1403

آغاز ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402-1403

در  آزمون‌های پیش روی آموزش و پرورش که در اسفند ماه 1402 و اردیبهشت 1403برگزار می‌گردد، بیش از 70 هزار معلم و کادر آموزشی جذب این سازمان خواهند شد.

به گزارش صاحب دیوان، سازمان آموزش و پرورش با توجه به نیاز مدارس و مراکز آموزشی اقدام به برگزاری آزمون استخدامی برای جذب نیروی جدید به این بخش در سال جاری نموده است. این آزمون به‌صورت دومرحله‌ای در اسفند ماه 1402 و اردیبهشت ماه 1403 برای دو گروه شغلی آموزگار ابتدایی و استثنایی و دبیر و هنرآموز  برگزار خواهد شد.

ثبت نام آزمون استخدام آموزش و پرورش ویژه رشته‌های شغلی آموزگار ابتدایی و استثنایی و دبیر و هنرآموز از روز دوشنبه مورخ 09/11/1402 آغاز شده و تا روز شنبه مورخ 14/11/1402 ادامه دارد. با توجه به شغل انتخابی زمان برگزاری آزمون مشاغل آموزگاری (آموزگار ابتدايي و استثنايي) روز جمعه مورخ 18/12/1402 و زمان برگزاری آزمون مشاغل دبيري روز جمعه مورخ 28/02/1403 خواهد بود.

كارت شركت در آزمون استخدامی رشته‌ی مشاغل آموزگار ابتدایی- استثنایی از روز سه‌شنبه به تاریخ 1402/12/15 و برای رشته‌ی دبیری- هنرآموز از روز سه‌شنبه به تاریخ 25/02/1403 برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش و آموزش كشور قرار خواهد گرفت. آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در تهران و با توجه به آمار شرکت‌کنندگان، حسب مورد در مراكز استان‌ها برگزار خواهد شد و ملاك تعیین حوزه امتحانی داوطلبان شهرستان محل اقامت فعلی است كه در تقاضانامه درج خواهند نمود.

در این آزمون استخدامی آموزش و پرورش، داشتن حداقل سن بیست (20) سال تمام و داشتن حداكثر چهل (40) سال تمام (متولدین از 1362/11/9 تا 1382/11/09) برای دارندگان لیسانس و فوق‌لیسانس تا اولین روز ثبت‌نام در آزمون به‌عنوان شرط سنی شرکت در این آزمون در نظر گرفته شده است.

این آزمون در دو مرحله کتبی و مرحله ارزیابی برگزار می‌گردد. شرکت‌کنندگان در این آزمون پس از کسب حدنصاب آزمون کتبی، به مرحله ارزیابی تکمیلی معرفی می‌شوند. آزمون کتبی استخدام آموزش و پرورش شامل سه بخش عمومی، اختصاصی و تخصصی می‌باشد. نحوه محاسبه نمره قبولی، كسب حداقل پنجاه (%50) درصد میانگین نمره کسب شده سه نفر اول با ارزش وزنی چهل (%40) درصد برای حیطه عمومی و شصت (%60) درصد برای حیطه‌های اختصاصی و تخصصی در هر شغل- شهرستان می‌باشد.

داوطلبان می‌توانند طبق زمان اعلام شده، نتایج اولیه خود را در قالب كارنامه از طریق درگاه الكترونیكی سازمان سنجش آموزش كشور مشاهده نمایند. نتایج مرحله اول آزمون به‌صورت سه برابر ظرفیت اعلام شده و افراد معرفی شده بر اساس حد نصاب نمره كتبی و با در نظر گرفتن سهمیه‌های قانونی (آزاد، معلولان، ایثارگران 25درصد، ایثارگران 5 درصد) و طبق اسناد و مدارك خود اظهاری داوطلب که در زمان ثبت‌نام ارسال نموده‌اند و همچنین ویژگی‌های جسمانی و روانی مورد ارزیابی تكمیلی و گزینش قرار می‌گیرند.

پذیرفته‌شدگان نهایی مکلف‌اند جهت پیگیری ادامه فرایند استخدام و گذراندن دوره مهارت‌آموزی به اداره كل آموزش و پرورش استان محل خدمت و همچنین دانشگاه فرهنگیان مراجعه نمایند. عدم مراجعه در مهلت تعیین شده (تحت هر شرایطی) به منزله انصراف از استخدام در آموزش و پرورش تلقی خواهد شد.

علاقه‌مندان به شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط و ضوابط آزمون، می‌توانند با مراجعه به پایگاه www.sanjsh.org دفترچه آزمون را دانلود و مطالعه نمایند و برحسب علاقه خود نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام نمایند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت