صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
شنبه, 15 اردیبهشت, 1403

پوستر نهمین همایش بین‌المللی شمس و مولانا در خوی رونمایی شد

پوسترهای نهمین همایش بین المللی و ششمین جشنواره ملی شمس و مولانا با برگزاری آیینی در سالن شهید برگزینی شهرداری خوی با حضور مسوولان و اصحاب فرهنگ و هنر این شهرستان رونمایی شد.

همایش بین المللی شمس و مولانا یکی از رویدادهای فرهنگی و علمی در سطح بین الملل است که همه ساله هفتم و هشتم مهر ماه همزمان با ایام بزرگداشت مولوی و شمس تبریزی در شهر خوی دارالقرار شمس تبریزی توسط موسسه تولیت شمس تبریزی و مفاخر وابسته به شهرداری و شورای اسلامی شهر خوی برگزار می‌شود.

این همایش از طرف وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ردیف رویدادهای ملی فرهنگی ثبت شده است.

شمس تبریزی و مسایل وجودی انسان، شمس در آینه هنر و ادبیات معاصر، جایگاه خوی و آذربایجان در عرفان عصر شمس تبریزی محورهای اصلی نهمین همایش بین المللی شمس و مولانا است که ششم و هفتم مهرماه سال‌جاری در خوی برگزار می‌شود.

در برگزاری این رویداد علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی کشور، دانشگاه‌های تهران، اصفهان، تبریز و ارومیه و دیگر دانشگاه‌ها و مراکز علمی و فرهنگی داخل و خارج از کشور همکاری خواهند کرد.

ششمین جشنواره ملی شمس و مولانا نیز با محوریت مو سیقی اصیل ایرانی و باهدف ترغیب و تشویق جوانان فعال این بخش از موسیقی کشورمان برای تولید آثار موسیقایی با مضامین عرفانی به خصوص از اشعار مولانا اواخر آبان سال جاری در شهر خوی برگزار خواهد شد.

در این مراسم امام جمعه، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر خوی و جمعی از مسوولان فرهنگی و هنرمندان و مسوولان برگزاری همایش شمس و مولانا حضور داشتند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت