صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
یکشنبه, 16 اردیبهشت, 1403

نمایش «آ شیخ محمد»

نمایش «آ شیخ محمد» همزمان با روز ملی تبریز و سالگرد امضای فرمان مشروطه در محل خانه تئاتر استان به روی صحنه رفت.

 

به گزارش صاحب دیوان، نمایش «آ شیخ محمد» به نویسندگی «نادر ساعی‌ور» و کارگردانی «علی مجیدپور» از ۱۴ مرداد۱۴۰۲، هر روز ساعت ۱۹ در تئاتر شهر تبریز اجرا می شود.

در این نمایش بازیگرانی همچون، میثم حبیبی، احد مبصری، رحیم عباس‌زاده، مسعود سلیمانی، رضا ربوی، امید پوررضا، میلاد جوادی، یاشار اسکندری، امیر حجازی، فرزاد محمدزاده، محمد زیرک، ابوالفضل جدیری، رضا خلیل‌پور، محمدرضا(امیر) عبدی، سهیل افسایی، رضا موسوی، محمد سالاری، حامد نعمتی و میلاد نوری حضور دارند.

در خلاصه نمایش آمده است:
در اوج تنش‌های اجتماعی-سیاسی دوران مشروطه، کل مردم آذربایجان را درگیر رویارویی نابرابر استبداد حاکم کرده بود. یکی از چهره‌های مطرح در صف اول این درگیری‌ها که زندگی سراسر حماسی و عدالت‌خواهانه‌اش، او را یکی از اسطوره‌های فراموش نشدنیِ تاریخ معاصر آذربایجان نمود، شیخ محمد خیابانی است که پرداختن به زندگی او بی‌شک، پرداختن به مهم‌ترین و حساس‌ترین بخشِ تاریخ معاصر آذربایجان است. این نمایش به بهانه‌ی روایت حوادث زندگی شیخ محمد خیابانی، که در نوع خود از بار دراماتیکی فوقالعاده‌ای برخوردار است، به روایت حوادث برهه‌ای از تاریخ آذربایجان می‌پردازد که آرزوی حاکمیت مردم بر مردم از نان شب واجب‌‌تر شده بود.

زبان این نمایش فارسی و زمان آن 65 دقیقه است.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت