صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
جمعه, 14 اردیبهشت, 1403

رای گیری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس در آذربایجان شرقی انجام شد

رای گیری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در سه هزار و ۲۳۲ شعبه اخذا رای این استان انجام شد.

تراب محمدی رییس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی  از انجام رای گیری در ۵۰ حوزه اصلی و فرعی این استان برگزار خبر داد و افزود : جمعه 11 اسفند 1402 از ساعت 8 صبح در 4 هزار و ۸۶۸ نقطه استان رای گیری انتخابات مجلش شورای اسلامی آغاز شده است و به علت استقبال شرکت کنندگان سه بار تمدید شد.

وی اظهار کرد: انتخابات در سطح استان به صورت سالم و در کمال امنیت برگزار شد و هیچ مشکلی در روند برگزاری انتخابات روی نداد.

آذربایجان شرقی با داشتن چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفرجمعیت و ۲۲ شهرستان، دارای ۱۹ کرسی از ۱۳ حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی و 5 عضو در مجلش خبرگان رهبری است. از کل جمعیت این استان، بیش از سه میلیون نفر واجد شرایط رای دادن هستند.

طبق اعلام ستاد برگزاری انتخابات، در استان آذربایجان شرقی، ۵۱۲ داوطلب مجلس شورای اسلامی و ۶ داوطلب خبرگان رهبری شرکت کردند که از مجموع داوطلبان مجلس شورای اسلامی ۴۴ نامزد زن هستند. همچنین نزدیک به  ۶۴ هزار و ۵۰۰ نفر نفر شامل اعضای ستاد انتخابات استان، اعضای شعب رای گیری، هیات اجرایی و بازرسان به صورت مستقیم در انتخابات حضور داشتند و بر اجرای درست آن نظارت نمودند.

طبق گزارشاتی میدانی از همان دقایق اولیه رای‌گیری در استان مردم با شور بالایی در پای صندوق‌های اخذ رای حاضر شدند و همین باعث تمدید سه باره زمان رای گیری در اذربایجان شرقی شد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت