صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
سه شنبه, 18 اردیبهشت, 1403

درخواست بیش از ۹۰ رسانه برای پوشش جشنواره موسیقی فجر

با اتمام فراخوان دعوت از رسانه‌ها برای شرکت در سی و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، نزدیک به ۹۷ رسانه آمادگی خود را برای حضور در این جشنواره اعلام کرده‌اند.

به گزارش صاحب دیوان، اول آبان ماه 1402 بود که فراخوان شرکت در سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر اعلام گردید تا علاقه‌مندان و فعالان در حوزه موسیقی بتوانند در آن شرکت نمایند. هدف از برگزاری این جشنواره شناسایی، ظرفیت‌سازی و حمایت از فعالیت‌های خلاقانۀ هنرمندان ایرانی در عرصه موسیقی و گروه‌های موسیقی سراسر کشور، با اولویت معیارهای هنری در هر شاخه از موسیقی بود. علاقه‌مندان تا 15 آذرماه فرصت داشتند تا از طریق سایت  www.fajrmusicfestival.com نسبت به ثبت نام و شرکت در این جشنواره اقدام نمایند.

سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر زیر نظر دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسط انجمن موسیقی ایران به دبیری رضا مهدوی در روزهای 23 تا 28 بهمن ماه همین سال در دو بخش رقابتی و غیررقابتی در کلان‌شهر تهران و سایر استان‌ها برگزار خواهد شد. از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این دوره از جشنواره موسیقی فجر، جایزه ترانه،‌ جایزه موسیقی و رسانه،جایزه رساله و پایان‌نامه‌ها، بخش سرود و نشست‌های پژوهشی خواهد بود.

با پایان یافتن فراخوان ثبت نام و شرکت در سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، فراخوان دیگری مبنی بر ثبت نام رسانه‌هایی که دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند، شامل خبرگزاری‌ها، سایت‌های حوزه موسیقی، روزنامه‌ها، مجلات تخصصی موسیقی، رسانه‌های خارجی فعال در ایران و شبکه‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برای پوشش خبری رویدادهای این دوره از جشنواره بین المللی موسیقی فجر منتشر گردید. این فراخوان نیز در هفته اول بهمن منتشر و دیروز 7 بهمن به پایان رسید که طبق اعلام روابط عمومی جشنواره موسیقی فجر، در مجموع ۹۷ رسانه داخلی و خارجی براساس فراخوان دعوت از رسانه‌ها برای حضور و پوشش رسانه‌ای این دوره از جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند. از این 97 مورد، 18 مورد مربوط به روزنامه‌ها، 15 مورد خبرگزاری، 39 مورد پایگاه خبری و تحلیلی، 11 شبکه داخلی و 14 شبکه خارجی هستند. از اولویت‌های ستاد برگزاری این دوره از جشنواره موسیقی فجر برای انتخاب رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها، سابقه فعالیت آن‌ها در حوزه موسیقی بوده است. ستاد جشنواره تمامی 97 مورد درخواست‌ اصحاب رسانه را برای حضور در جشنواره مورد بررسی و پذیرش قرار خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت