صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
چهارشنبه, 12 اردیبهشت, 1403

دانشنامه حریم کلانشهر تبریز رونمایی شد

شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر از دانشنامه حریم کلانشهر تبریز که توسط معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهیه شده، رونمایی کردند.

به گزارش صاحب دیوان، اعضای شورای اسلامی شهر تبریز در یکصد و شصتمین جلسه خود از دانشنامه حریم کلانشهر تبریز با حضور شهردار تبریز و مدیرکل راهداری و  حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی رونمایی کردند.

فریدون بابایی اقدم رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به طرح  شورا مبنی بر ملزم کردن شهرداری برای تهیه طرح جامع حریم و منتفی شدن این مصوبه اظهار کرد: معاونت شهرسازی به عنوان طرحی مستقل از طرح جامع تبریز، طرح حریم تبریز را تهیه کرده تا به عنوان مرجع حریم شهری مورد استفاده قرار گیرد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز نیز با بیان اینکه در ایران نزدیک ۵۰ درصد جمعیت شهری در مراکز استان‌ها زندگی می کنند، گفت: علی‌رغم اینکه ۱۴۰۰ شهر در کشور وجود دارد ولی تراکم جمعیت طوری است که نصف جمعیت در مراکز استان‌ها ساکن شده‌اند. حریم شهر تبریز در طول سال‌های گذشته، تغییراتی داشته است.

محمد عزتی با بیان اینکه اطلس معماری و شهرسازی محدوه تبریز تدوین شده و مورد استقبال قرار گرفته است، تصریح کرد: حریم شهری تبریز مورد توجه واقع شده و در دو سال توسط همکاران معاونت شهرسازی تدوین و تهیه شده است.

به گفته معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز، در این دانشنامه حریم شهری، حریم شهرک‌های صنعتی و حریم روستایی به خوبی شرح داده شده است.

وی افزود: در صورت موافقت اعضای شورای اسلامی، با یک مصوبه عمومی در کلانشهرها، ماده ۲ تعاریف حریم و محدوده شهری که شهرها را از تقسیمات کشور خارج می کند، کلانشهرها را از این تقسیمات مستثنی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت