صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
دوشنبه, 24 اردیبهشت, 1403

تبریز شهربازی ندارد!

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز تاسیس شهربازی با امکانات جدید در تبریز را ضروری دانست.

به گزارش صاحب دیوان، غلامرضا احمدی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز در صد و هشتاد و پنجمین جلسه علنی با تاکید بر ضرورت تاسیس شهربازی جدید با امکانات مدرن در شهر تبریز عنوان کرد:  شهربازی به عنوان یکی از مکان های مورد نیاز برای تفریح و سرگرمی کودکان و خانواده ها بشمار می رود که متاسفانه تبریز در این راستا دارای مشکلات اساسی می باشد.

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: هنگام جمع آوری شهربازی ائل گلی تصمیم بر این بود تا شهربازی جدیدی با امکانات خوب و مدرن جایگزین آن شود، اما تاکنون اقداماتی در این خصوص صورت نگرفته است.

شهربازی‌ علاه بر اینکه مکانی برای تفریح و سرگرمی افراد بشمار می‌رود، می‌تواند نقش مهمی در ارتباطات اجتماعی کودکان و رشد فیزیکی و روانی آنها داشته باشند. همچنین، شهربازی‌ می‌تواند به عنوان مرکز جذب گردشگران و افزایش درآمد منطقه‌ای عمل کند. شهربازی ائل‌گلی با قدمت چندین ساله به عنوان مکان تفریحی و سرگرمی بزرگ برای اقشار مختلف مردم تبریز و شهرهای اطراف آن بشمار می‌رفت، اما به دلیل از کار افتادگی برخی دستگاه‌ها و امکان خطر جانی برای استفاده کنندگان، تصمیم به جمع‌آوری آن گرفته شد.

احمدی با اشاره به اینکه یکی از نیازهای اصلی خانواده‌های دارای فرزند کوچک به منظور سرگرم کردن آنها بخصوص در ایام تعطیلی مدارس، بهره‌مندی از  شهربازی و پارک‌های مجهز به امکانات بازی می‌باشد، افزود : نباید شهربازی در شهر حذف شود، ضروری است سازمان پارک‌ها با حمایت نهادهای مربوطه برنامه‌های اجرایی لازم را در این راستا مشخص نمایند تا با همت شهرداری تبریز و معاونت اجرایی منطقه مربوطه، اقدام به تاسیس شهربازی جدید با امکانات مدرن گردد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت