صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
شنبه, 15 اردیبهشت, 1403

تبریز؛ پدر غربی جاده ابریشم

سفیر ژاپن در ایران گفت: تبریز پدر غربی جاده ابریشم قلمداد می شود و بازار بزرگ آن به عنوان بزرگترین مرکز فرهنگی این نقطه از جاده است.

توماکی توساکادا در رویداد بین المللی علمی و فرهنگی جاده ابریشم، هنر و فضای مابین ایران و ژاپن به میزبانی دانشگاه هنر اسلامی تبریز با اشاره به تاریخی و فرهنگی غنی شمالغرب ایران و شهر تبریز، گفت: سه ماه از آغاز ماموریتم در ایران می گذرد و تصویری که تا به حال از ایران دیدم فرهنگ خوب آن بود.

وی با بیان اینکه تبریز، پدر غربی جاده ابریشم قلمداد می شود، افزود: بازار بزرگ تبریز به عنوان بزرگترین مرکز فرهنگی این نقطه از جاده است و ما از ژاپن شرق جاده ابریشم اینجا هستیم و این همایش فرصت خوبی است.

سفیر ژاپن در ایران اضافه کرد: از کسانی که برای تحقق این مراسم تلاش کردند، صادقانه تشکر می کنم، در مدتی که روابط اقتصادی و تجاری ایران و ژاپن زیاد خوب نیست، میتوان با برگزاری رویدادهای فرهنگی مشترک از این معضلات عبور کرد و در حوزه فرهنگی، صنعتی و تکنولوژی، محیط زیست قدم بر داشت.

وی در انتها افزود: رویداد بین المللی علمی و فرهنگی جاده ابریشم، هنر و فضای مابین ایران و ژاپن به میزبانی دانشگاه هنر اسلامی تبریز، فرصت ارزشمندی برای تقویت ارتباطات ایران و ژاپن است.

منبع: نصرنیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت