صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
سه شنبه, 18 اردیبهشت, 1403

برگزاری اختتامیه هفدهمین جشنواره موسیقی«آوای انتظار»

جشنواره هفدهمین موسیقی«آوای انتظار» شهرستان بناب با شناخت آثار برتر و برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد.

محمود سالاری، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با حضور در شهرستان بناب در مراسم اختتامیه این جشنواره موسقی حضور داشت.

 

به گزارش صاحب دیوان به نقل از مهر، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بناب و دبیر هفدهمین جشنواره موسیقی «آوای انتظار» بناب در آئین اختتامیه این جشنواره با ارائه گزارشی از روند برگزاری جشنواره گفت: جشنواره هفدهمین موسیقی «آوای انتظار» بناب در ۳ بخش موسیقی کودک، موسیقی عشیقی و موسیقی سنتی برگزار شد که در بخش موسیقی کودک که ویژه شهرستان بناب بود، ۶۰ نفر شرکت کردند که ۱۸ نفر به مرحله نهایی راه یافته و به صورت غیررقابتی به اجرای برنامه و نواختن موسیقی پرداختند.

حبیب صدقی اضافه کرد: در بخش موسیقی «آشیقلار» هم ۲۰ گروه از شهرستان‌های بناب، مراغه، میاندوآب و نقده شرکتی که به صورت غیررقابتی به اجرای برنامه پرداختند.

دبیر عمومی شهرستان بناب در ادامه بیان کرد: ۸ گروه راه حل شورای یافته به مرحله نهایی در بخش موسیقی «سنتی» نیز که از شهرستان‌های بناب و ملکان بودند، با اجرای برنامه به رقابت پرداختند و در نهایت با آرای هیأت داوران گروه «هم نوایان زخمه» از بناب به مقام اول، گروه «دومان» از ملکان به مقام دوم و گروه «طلوع زخمه» از بناب به مقام سوم دست یافتند.

حجت الاسلام محمد باقری بنابی ضمن تقدیر و تشکر از حبیب صدقی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بن و همکاران وی در برگزاری جشنواره‌های متعدد، از مسئولین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست از قدمت بالای جشنواره‌های سراسری شعر غدیریه و موسیقی «آوای انتظار»» برگزاری این دو جشنواره را درتقویم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت کرد و آنها را به صورت ملی برگزار کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت