صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
جمعه, 14 اردیبهشت, 1403

بازگشایی مدرسه «تبریز» در روستای «قیرخ یاشار» خوی با حضور استاد رحیم رئیس‌نیا

باشروع سال تحصیلی جدید، مدرسه ای که با اقدام و همت گروه «ادبیات سئونلر» در روستای «قیرخ یاشار» خوی بنا شده بود به بهره برداری رسید.

مدرسه «قیرخ یاشار» خوی که در اثر زلزله های پی در پی زمستان پارسال تخریب گردیده بود به سرپرستی  گروه «ادبیات سئونلر» متناسب با الگو ها و استاندارد های لازم مجددا باز سازی و در ۱۲ مهر ماه ۱۴۰۲ مراسم باز گشایی آن برگزار گردید.

در مراسم بازگشایی این مدرسه، مدیر گروه «ادبیات سئونلر» جناب آقای قربانزاده ،از اعضای این گروه خانمها؛ مرجان مناف زاده، زکیه ذوالفقاری و آقایان؛ رسول اسمعیلیان، جعفر فروزان، حسین طالب و همچنین  محقق، مترجم و تاریخ‌نگار برجسته ایران و آذربایجان جناب استاد دکتر  رحیم رئیس نیا و تنی چند از شخصیت‌های اجتماعی نیز  حضور داشتند.

در مراسم بازگشایی مدرسه «تبریز» استاد رحیم رئیس نیا خطاب به شاگردان حاضر در کلاس چنین گفتند:

«شماها را که دیدم، یاد اولین روز مدرسه رفتنم  افتادم . مدرسه ای در تبریز که ما اون روز در آن درس می‌خواندم ساختمان کهنه ای داشت ولی معلمان زیبا و دوست داشتنی داشتیم و مثل شما ها  از کلاس اول تا کلاس چهارم – دختر و پسر – باهم مختلط بودند. ساختمانی که ما اون زمان در آن درس می خواندیم ساختمان خیلی کهنه ای بود  ولی الان که اومدم می بینم که شما ها ، مدرسه ای خیلی تمیز و زیبایی دارید و همگی در کنار هم نشسته آید .
اونم خوب میدانم که تمامی انسانهای بزرگ از پست همین نیمکت‌ها بر خاسته اند . امیدوارم که در اینجا خوب درس بخوانید واز فضایش بخوبی استفاده کنید و وقتی هم که انشالله به مدارج بالایی رسیدید هم در روستاهای خودتون وهم  بطور کلی در هر  جا ی دیگر به هموطنان خودتان خدمت بکنید.
من می دانم که از بین شما ها، استادان، دکتر ها و انسانهای بزرگ زیادی بر خواهند خاست و حتما که اونجوری و مطمئنم . خوشا که در چنین مدرسه قشنگ و زیبایی درس می خوانید.
آرزوی موفقیت برای همگی شما ها دارم.
سلامت وزنده باشید»

در این مراسم از طرف گروه «ادبیات سئونلر» به اشخاصی که در بنای این مدرسه زحمت کشیده بودند لوح تقدیر و به دانش آموزان نیز هدایایی تقدیم شد.

منبع خبر: سایت ایشیق

در ادامه، فیلم سخنرانی استاد رحیم رئیس نیا خطاب به دانش آموزان مدرسه تبریز در روستای قیرخ یاشار را می‌بینید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت