صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
شنبه, 15 اردیبهشت, 1403

اعطای تسهیلات بانکی کم‌بهره برای بازسازی بازار تاریخی تبریز

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی از اعطای تسهیلات بانکی کم‌بهره برای بازسازی بازار تاریخی تبریز خبر داد.

حمزه‌زاده حمایت از بخش خصوصی فعال در حوزه توسعه گردشگری بازار جهانی تبریز را از اولویت‌های مهم  اداره کل میراث فرهنگی اعلام کرد و گفت: این اداره کل برای تبدیل مناطق کم توجه و منفصل بازار سرپوشیده تبریز که از کانون توجهات دور شده است به مرکز توجهات با بخش خصوصی همکاری می‌کند.

وی اظهار کرد: تلاش می‌شود با هدف پویا سازی و افزایش جذابیت بازار تاریخی تبریز به عنوان یک اثر تاریخی ثبت جهانی شده با همکاری بخش خصوصی بین مراکز و بخش‌های مختلف بازار یکپارچگی برقرار شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی خدمات گردشگری را عامل مهمی برای جذب گردشگر اعلام کرد و گفت: برای رفع نواقصات خدمات گردشگری در این بازار تاریخی با همکاری بخش خصوصی رستوران‌های سنتی و کافی شاپ‌ها در این مجموعه ایجاد می‌شود.

آقای حمزه زاده با بیان اینکه در این راستا چند طرح در دست اجرا و تجهیز است ادامه داد: اکنون مرمت، بازسازی و بهسازی بازارچه شتربان بازار تاریخی تبریز در حال اجرا است.

وی یادآور شد: این اداره کل برای حمایت از بخش خصوصی فعال در حوزه گردشگری در زمینه صدور مجوز، اعطای تسهیلات بانکی کم بهره، کمک‌های فکری، طرح‌های مرمتی و بازسازی همکاری خوبی می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت