صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
شنبه, 15 اردیبهشت, 1403

اجرای پروژه جزیره گردشگری در ارس

رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از صدور مجوز پروژه جزیره گردشگری در رودخانه‌ مرزی ارس خبر داد.

به گزارش صاحب دیوان، در بازدید روز چهارشنبه 16 اسفند نماینده ویژه رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به جلفا از منطقه زیبای جلفا و رودخانه ارس، برای اولین بار از اتوبوس آفرود کشور رونمایی و به‌ وسیله آن از رود ارس به‌ سمت جزیره گردشگری عبور کردند.

مجید کیانی در خصوص پروژه جزیره گردشگری ارس گفت: در این طرح که با هدف توسعه گردشگری و ایجاد مکانی تفریحی و مفرح برای همشهریان و هموطنان عزیز آنجام گرفت، بخش مختلفی ر نظر گرفته شده است که از جمله آنها برکه آب تنی کودکان، اسکوتر زیردریایی، مسیر پیاده‌راه شنی، ساختمان چایخانه، فودکورت، سکوهای سنگی و نیمکت‌های استقرار گردشگران، رستوران غذاهای دریایی، دو دستگاه پل ارتباطی، اسکله قایق موتوری و جت اسکی، اسکله ماهیگیری است.

منطقه آزاد ارس به دلیل گستره بسیار زیاد به مساحت ۵۶ هزار هکتار شامل جلفا، ایری و سیه رود، نوردوز، خداآفرین و قلی بیگلو و برخورداری از سه گمرک شامل جلفا، نوردوز و خداآفرین می‌تواند گزینه بسیار عالی برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی و رونق اقتصادی استان باشد. از طرفی به عنوان صنعتی‌ترین مناطق آزاد کشور، می‌توان از آن جهت توسعه صادرات و تجارت با کشورهای منطقه بهره برد.

علاوه بر نقش صنعت آن برای استان آذربایجان شرقی، به جهت برخورداری از آثار طبیعی و تاریخی و قرار گرفتن در مجاورت رودخانه مرزی ارس، از ظرفیت خوبی برای جذب گردشگر برخوردار است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت