صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
دوشنبه, 17 اردیبهشت, 1403

اجتماع دانش‌آموزان رأی اولی در تبریز‎

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی درحالی کمتر از دو هفته دیگر برگزار می‌شود که امروز رأی اولی‌های تبریز گرد هم آمده بودند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود.

آذربایجان شرقی ۱۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی و پنج نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

از جمعیت چهار میلیون و ۱۰۸ هزار و ۷۵ نفری استان سه میلیون و سه هزار و ۲ نفر واجد شرایط رأی دادن در انتخابات امسال هستند که از این تعداد ۱۵۸ هزار و ۴۹۹ نفر رأی اولی هستند و برای نخستین بار در انتخابات شرکت می‌کنند.

برای همین منظور امروز صدها نفر از دانش آموزان رأی اولی تبریز در سالن ورزشی دانشگاه تبریز گرد هم آمده بودند تا نشان دهند که آماده برگزاری انتخابات و رقم زدن حماسه‌ای دیگر هستند.

منتظر حضور حداکثری رأی اولی‌ها در انتخابات اسفند هستیم

استاندار آذربایجان شرقی در این تجمع پرشور دانش آموزان با تاکید بر اینکه جوانان همیشه در صحنه بوده‌اند و در انتخابات پیش رو بار دیگر شاهد حماسه‌آفرینی آنها خواهیم بود، گفت: رأی اولی‌ها با آرا تعیین کننده خود سرنوشت خوبی برای کشور رقم بزنند.

مالک رحمتی با اشاره به اینکه منتظر حضور حداکثری رأی اولی‌ها در انتخابات اسفند هستیم، ادامه داد: آرا دانش آموزان تعیین کننده است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه حضور جوانان و نوجوانان در هشت سال دفاع مقدس نیز چشمگیر بود و شهدای دانش آموز امروز الگوی نوجوانان کشورمان است، ادامه داد: همان طور که در هشت سال دفاع مقدس، جمع کثیری از دانش‌آموزان، فهمیده‌ها و جنگجوها در میدان‌های نبرد حضور یافتند، در انتخابات ۱۱ اسفند نیز منتظر مشارکت حداکثری رأی اولی‌ها هستیم.

دانش آموزان می‌توانند شور انتخاباتی ایجاد کنند

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه دانش آموزان می‌توانند شور انتخاباتی ایجاد کنند، افزود: حضور حداکثری در انتخابات، عزت و استقلال کشور را بیمه می‌کند.

مسعود سعادتی با بیان اینکه حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات اسفند، عزت و استقلال کشور را بیمه می‌کند گفت: حضور دانش‌آموزان رأی اولی در این انتخابات، به معنی دفاع از عزت و استقلال کشور است و از خلق حماسه‌ای دیگر از سوی دانش آموزان اطمینان داریم.

وی تاکید کرد: امروز دانش‌آموزان وظیفه دارند برای استقلال ایران عزیز که با خون هزاران شهید و نثار خون عزیزترین و پاک‌ترین جوانان به دست آمده است با پیشرفت علمی، کشورمان را به قدرت برتر منطقه تبدیل کنند.

سعادتی حضور تعداد کثیری از دانش آموزان رأی اولی در این همایش مهمی را مایه مباهات دستگاه تعلیم و تربیت، عنوان کرد و گفت: امنیت و شکوه کنونی ایران سربلند را مدیون شهدای مدافع حرم، شهدای انقلاب و مدافع سلامت، شهدای دانش‌آموز و فرهنگی هستیم و به پاس خون این عزیزان؛ باید در پای صندوق‌های رأی حاضر شویم.

دشمن دانش‌آموزان را نشانه گرفته است

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی حادثه تروریستی کرمان، ادامه داد: حضور آن شهدای بزرگوار در مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی نشان از حس مسئولیت آنان بود و حضور شما در همایش رأی اولی‌ها نیز نشانگر مسئولیت‌پذیری و علاقه‌مندی به سرنوشت کشور بوده و است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان اینکه دشمنان با هدف قرار دادن دانش‌آموزان، عزت و استقلال مملکت را نشانه گرفته‌اند، گفت: امروز دشمن در لباس دوست، ادعای دلسوزی دارد اما این‌ها همان‌هایی هستند که به صراحت اعلام می‌کنند که نباید اجازه داد ایران به قدرت برتر سیاسی و اقتصادی منطقه تبدیل شود.

سعادتی گفت: غربی‌ها در اوج وقاحت، شعار ایران دوستی و بشردوستی سر می‌دهند درحالی که از کشته شدن بیش از ۱۰ هزار کودک در غزه از سوی رژیم اشغالگر حمایت و دفاع می‌کنند و در طول ۴۵ سال گذشته در نقطه مقابل استقلال ایران ایستاده‌اند.

منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت