صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
یکشنبه, 9 اردیبهشت, 1403

۵۵ پروژه ورزشی جدید در تبریز به بهره برداری می‌رسد

به گفته شهردار تبریز 55 پروژه‌های ورزشی جدید از بهمن امسال تا خرداد سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

 

به گزارش صاحب دیوان، در دیدار یعقوب هوشیار و پرویز هادی، رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر تبریز از پروژه‌های ورزشی این شهر به سلامت و شادابی اجتماعی شهروندان اشاره نمودند و توجه به این دو امر را در اولویت مدیریت شهری قرار دادند تا برنامه‌ریزی‌های لازم برای محقق شدن آن تدوین و اجرا گردد. با توجه به زیرساخت‌های ورزشی موجود در مناطق مختلف شهر تبریز، نیاز به راه‌اندازی پروژه‌های جدید ورزشی بخصوص در مناطق کم برخوردار شهر می‌باشد و در این خصوص 55 پروژه با اعتبار 1000 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و طبق پیش بینی‌های صورت گرفته تلاش برآن است تا بهره‌برداری از این پروژه‌ها تا پایان خرداد ماه سال 1403 صورت پذیرد.

این طرح بزرگ، با هدف افزایش سرانه ورزش در تبریز صورت گرفته است که طبق آن در حدود 25 سال ورزشی چندمنظوره در بخش‌های مختلف شهر احداث خواهد شد. علاوه بر این احداث و راه اندازی ورزشگاه ۵ هزار نفری قویدل، ورزشگاه قراملک، زمین چمن مصنوعی، زمین‌های ورزشی فوتبال، والیبال، بسکتبال، گلف و استخر دیگر اهداف مهم پروژه‌های ورزشی شهر تبریز هستند.

شهردار تبریز با تاکید بر اهمیت و لزوم توسعه ورزش در میان شهروندان و با اشاره به تقویم ورزشی مناطق دهگانه شهرداری تبریز عنوان کرد که در کنار راه‌اندازی پروژه‌های ورزشی جدید، برنامه‌های ورزشی جذاب و مختلفی همچون مسابقات جام پرچم، همایش پیاده روی، کوه‌نوردی، تیراندازی و … نیز در این طرح ورزشی در نظر گرفته شده است که در بخش‌های مختلف شهر به اجرا گذاشته خواهد شد. علاوه بر این در تمامی مدارس سطح شهر با هدف افزایش سلامتی دانش آموزان،  امکانات مورد نیاز ورزشی برای این گروه تامین خواهد شد

باید توجه داشت که اهمیت ورزش منحصر به سنین خاصی نیست و در هر سنی به افراد توصیه می‌شود. بی شک، آنچه مهم است اولویت داشتن ورزش در زندگی کنونی مردم می‌باشد. رسانه‌ها می‌توانند نقش مهمی در ترویج فرهنگ ورزش و توسعه ورزش همگانی و اولویت ورزش در زندگی مردم داشته باشند و باید از این ظرفیت رسانه‌ای استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت