صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
یکشنبه, 30 اردیبهشت, 1403

۳۹۰ میلیارد ریال صدقه در آذربایجان‌شرقی جمع آوری شد

طبق آمار اعلام شده از سوی کمیته امداد آذربایجان شرقی، طی ۱۰ ماه گذشته ۳۹۰ میلیارد ریال صدقه در این استان جمع‌آوری شده است.

به گزارش صاحب دیوان، بر اساس رقم جمع آوری شده در 10 ماه گذشته، پیش بینی می‌شود که تا پایان سال جاری،  این عدد به ۴۱۰ میلیارد ریال برسد.  به گفته مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی، کمیته امداد به عنوان دبیر شورای زکات، از کل درآمد این مکان در سال جاری که مبلغی در حدود یک هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال بود، ۸۰ میلیارد ریال آن را در اختیار کمیته امداد قرار داد.

طبق سرشماری‌های صورت گرفته، نزدیک به ۱۴ هزار و ۳۰۰ یتیم در استان آذربایجان شرقی وجود دارد که این کودکان تحت حمایت 67 هزار حامی در قالب طرح اکرام قرار گرفته‌اند و مبلغی در حدود 1300 میلیارد ریال برای تامین نیازهای زندگی این ایتام پرداخت شده است. بطور میانگین حداقل هزینه مورد نیاز برای تامین نیاز این افراد رقمی مابین 5 تا 14 میلیون ریال است که حامیان این افراد می‌توانند بصورت ماهانه با پرداخت یک میلیون ریال در طرح اکرام مشارکت نمایند.

علاوه بر این، نزدیک به ۷۹ هزار خانوار در استان آذربایجان شرقی تحت پوشش این نهاد قرار دارند، که از این تعداد، ۶۵ هزار خانوار ماهانه نزدیک به ۶۷۰ میلیارد ریال از این نهاد مستمری دریافت می‌کنند.

در ایام دهه فجر امسال نیز همانند سال‌های گذشته، نزدیک به 550 سری جهیزیه با همت سپاه عاشورا، مراکز نیکوکاری و خیرین تهیه شده است و جمعه همین هفته از مقابل مصلای تبریز به خانواده‌های مورد نظر ارسال خواهد شد. طبق اظهارات مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی، حدود 170 سری جهزیه دیگر نیز تا نیمه شعبان برای نوعروسان در نوبت تهیه و ارسال خواهد شد.

از دیگر اقدامات و حمایت‌های صورت گرفته از سوی کمیته امداد استان آذربایجان شرقی در طی سال جاری می‌توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • پرداخت ۱1۱۰ میلیارد ریال وام قرض الحسنه و ودیعه مسکن به نیازمندان تحت پوشش استان
  • تحویل 1۸۰۰ دستگاه لوازم خانگی به ارزش ۱۷۰ میلیارد ریال به نیازمندان
  • انشعاب رایگان گاز، آب و برق برای ۶۰۰ خانه
  • پرداخت کمک ۹۰ میلیارد ریالی به بیماران تحت حمایت این نهاد
  • پرداخت ۵۰ میلیارد ریال به 1500 بیمار صعب العلاج زیر نظر این نهاد
  • تامین مایحتاج غذایی به ارزش ۲۲ میلیارد ریال به 1800 خانم باردار دچار سوء تغذیه
  • پرداخت کمک هزینه به مبلغ 27 میلیارد ریال به بخش بیمه روستایی
  • پرداخت ۹۵ میلیارد ریال برای پوشش بیمه تامین اجتماعی 1900 نفر از مددجویان این کمیته به منظور بهره‌مندی از مزایای بیمه بازنشستگی در کهنسالی
  • ایجاد ۱۱ هزار فرصت شغلی از سوی کمیته امداد در استان و کاریابی برای ۶۵۰ نفر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت