صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
یکشنبه, 9 اردیبهشت, 1403

یادنامه «یاد یار اردی‌بهشتی» رونمایی شد

یادنامه «یاد یار اردی‌بهشتی» به یاد مرحوم محمد محمدپور، مدیر کل فقید فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی رونمایی شد.
به گزارش صاحب دیوان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی مراسم بزرگداشت مرحوم محمد محمدپور، مدیرکل فقید فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر استان در خانه فرهنگ تبریز برگزار و نام و یاد آن مرحوم در این مراسم گرامی داشته شد.
در این مراسم از یادنامه «یاد یار اردی‌بهشتی» که به همت کانون فرهنگ، هنر و ادب تبریز و با همکاری اهالی فرهنگ، هنر، قلم و رسانه در 64 صفحه در ماهنامه خانه فرهنگ تبریز تدوین شده است، رونمایی شد.
در این یادنامه به بخش هایی از زندگی، خدمات و آثار مرحوم محدپور پرداخته شده و با خاطراتی از خانواده، دوستان، همکاران، اهالی فرهنگ و هنر نیز، عملکرد خدمتی وی مورد اشاره قرار گرفته است.
رییس هیات مدیره کانون فرهنگ، هنر و ادب تبریز در این مراسم، مرحوم محمدپور را در زمان حیات دارای زندگی سعادتمدانه و پر از خیر و برکت دانسته و گفت: شهید نامیدن این بزرگوار به دور از واقعیت نیست چرا که افکار، رفتار و واقعیات زندگی ایشان، به درستی نشان دهنده این موضوع است.
رسول بشیری وند ادامه داد: خدمات آن مرحوم در زمان هشت سال دفاع مقدس و البته آسیب دیدگی و جراحات وی در آن دوران، او را به حد نهایت درک شهادت کشانده بود.
وی با اشاره به رونمایی از یادنامه «یاد یار اردی‌بهشتی» در وصف مرحوم محمدپور نیز گفت: این کار در مدت زمان بسیار کم و با زحمات و تلاش هنرمندان و اهالی فرهنگ استان شکل گرفته و از تمامی افرادی که در این راستا تلاش کرده اند، کمال قدردانی را داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت