صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
شنبه, 8 اردیبهشت, 1403

کندوان در صدر نقاط پربازدید گردشگران نوروزی استان آذربایجان‌شرقی 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، روستای کندوان را پربازدیدترین مکان های گردشگری استان در ایام تعطیلات نوروز امسال اعلام کرد.

به گزارش صاحب دیوان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش میزان رزرو هتل های استان در مقایسه با سایر استان های کشور، گفت : خوشبختانه نوروز امسال در مقایسه با سال های پیش، استان آذربایجان شرقی ۱۰ درصدد بیشتر از ساید استان های کشور، پذیرای مهمانان نوروزی و اسکان آنها در هتل ها می باشد؛ همچنین شاهد رشد ۱۲ درصدی بازدید از موزه‌های استان در مقایسه با نوروز پارسال هستیم.

حمزه زاده در ادامه با اشاره به افزایش  اشغال هتل های آذربایجان شرقی و بازدید از موزه های استان در مقایسه با تعطیلات نوروزی پارسال یادآوری کرد: از جمله مناطق پر بازدید استان توسط مسافران نوروزی، روستای کندوان و پس از آن کلیسای سنت استپانوس در جلفا بوده است.

وی اظهار کرد: به منظور ایجاد محیطی شاد و مفرح در ایام نوروز برای مهمانان عزیز، از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری تبریز و اداره کل میراث برنامه های فرهنگی مختلفی در مناطق پر جمعیت اجرا می گردد.

حمزه زاده با اشاره به کاهش حوادث جاده ای در نوروز امسال افزود: طبق آمار ارائه شده در خصوص تصادفات جاده ای استان آذربایجان شرقی، در چند روز اخیر از تعطیلات نوروزی امسال شاهد کاهش ۱۵ درصدی حوادث جاده ای بوده ایم.

وی در ادامه افزود: از لحاظ تعداد خودروهای ورودی به استان نیز در این بازه زمانی تعطیلات نوروزی، شاهد کاهش پنج درصدی و در مجموع تردد جاده ای شاهد کاهش ۲ درصدی بوده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت