صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
شنبه, 8 اردیبهشت, 1403

پروژه پژوهشی احیاء قطعات موسیقی دوران صفویه کلید خورد

پروژه پژوهشی احیاء قطعات موسیقی دوران صفویه با نام اختصاصی “موسیقی ادوار” کلید خورد.

به گزارش صاحب دیوان، “علیرضا کندوانی” مدیر هنرستان اقبال آذر از شروع به کار پروژه پژوهشی احیاء موسیقی دوران صفویه توسط اساتید و هنرجویان هنرستان موسیقی استاد اقبال آذر تبریز خبر داد.

وی افزود: این پروژه برای اولین بار در سطح کشور با موضوع احیاء قطعات موسیقی دوران صفویه انجام می­شود و می­تواند برای هنرمندان و علاقمندان موسیقی اصیل الگوی مناسبی به شمار آید.

کندوانی تصریح کرد: از موسیقی دانان دوران صفویه می توان به عبد القادر مراغی بانی موسیقی جهان اسلام و نخستین ردیف نویس موسیقی ایرانی و همچنین آخرین نظریه پرداز موسیقی کلاسیک ایرانی و معلم ثالث در دانش موسیقی مشرق زمین پس از فارابی و ابن سینا اشاره کرد که احیاء آثار این ردیف نویس برجسته ایرانی در اولویت گروه موسیقی ادوار خواهد بود.

کندوانی تاکید کرد: گروه موسیقی ادوار برای احیاء این قطعات بیش از سه ماه بصورت مداوم کار پژوهشی ممتد انجام داده و در آینده نیز قطعات بیشتری را احیاء کرده و به علاقمندان ارائه خواهند کرد.

مدیر هنرستان استاد اقبال آذر افزود: سرپرستی این گروه بر عهده ارسطو میهن دوست و آواز و سه تار این گروه بر عهده پارسا خائف، سنتور نیما پیکانی، عود یاور زندآبادی، کمانچه ایرانی رضا محمدی و نوازندگی ساز کوبه­ای این گروه بر عهده هادی ارجمندی می باشد که همگی از اساتید و هنرآموزان هنرستان موسیقی استاد اقبال آذر تبریز می باشند.

بر اساس این گزارش هنرستان موسیقی استاد اقبال آذر تبریز تخصصی ترین مرکز آموزش عالی موسیقی در شمالغرب کشور است که در دو رشته سازهای ایرانی و سازهای جهانی اقدام به جذب هنرجو و پرورش استعدادهای هنری می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت