صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
دوشنبه, 10 اردیبهشت, 1403

نمایش ثقه الاسلام باعث تجلیل وزیر از شهردار تبریز شد

در پایان چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، از یعقوب هوشیار شهردار تبریز و موسی علیپور زنوزی شهردار منطقه ۲ برای ساخت نمایش ثقه الاسلام تقدیر شد.

به گزارش صاحب دیوان، یکی از آثار برگزیده این دوره از جشنواره بین المللی تئاتر فجر تهران در بخش هویت ملی و غزه، مربوط به نمایش فاخر ثقه الاسلام به نویسندگی امیر علیزادگان و کارگردانی امیر حجازی بود که به همت سازمان فرهنگی هنری و اجتماعی و شهرداری منطقه ۲ تبریز ساخته شده است. این نمایش زیبا به روایت شخصیت میرزاعلی ثقه‌الاسلام تبریزی به عنوان یکی از‌ تاثیرگذارترین و ماندگارترین چهره‌های ملی اشاره دارد که در دوران مشروطه بخاطر مقاومت در برابر استیلای بیگانگان به دار آویخته شد.

نمایش فاخر ثقه الاسلام در آذرماه امسال در تالار تئاتر تبریز با بازی مرتضی رضایی، امیر حجازی، سعید ذوالفقاری، سیروس مصطفی، امیر رهپیما، مسعود سلیمانی، علیرضا قویدل، حامد تقی زاده، مهدی یوسفی، حافظ رضائیان، حسن حسن زاده به مدت ده روز به اجرا درآمد و با استقبال خوب علاقه‌مندان و بازتاب گسترده محافل هنری و نمایشی شهر تبریز همراه شد.

این نمایش زیبا نه تنها به عنوان یکی از آثار برگزیده چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر انتخاب شد، پیش‌تر نیز عوامل اجرایی، کارگردان و حامیان مالی نمایش ثقة الاسلام از سوی مدیرعامل خانه توسعه آذربایجان مورد تجلیل قرار گرفته بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت