صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
دوشنبه, 31 اردیبهشت, 1403

موزه بورگزه یکی از هنری‌ترین موزه‌های اروپا

گالری بورگزه رم از جمله موزه‌های مشهور ایتالیا است که با کمک کاردینال بورگزه ساخته شده و مجسمه‌های رومی و همچنین نقاشی‌هایی از هنرمندان مشهور مربوط به دوره‌های باروک و رنسانس را در دل خود جای داده است.

به گزارش صاحب دیوان، «کاردینال بورگزه» صاحب این ویلا علاقه زیادی به آثار برنینی و دیگر هنرمندان داشت و همین دلیلی برای ایجاد این گالری معروف در شهر رم شد.

عمارتی که موزه بورگزه (Borghese Gallery and Museum) در آن قرار دارد در ابتدا به عنوان یک اقامتگاه تابستانی با فضایی بسیار سرسبز و زیستگاه حیوانات کمیابی برای تفریحگاه خانواده‌ای نجیب زاده با نام بورگزه بود که در ابتدای دهه ۱۶۰۰ بنا شد. خانواده بورگز که جزو خانواده‌های مشهور ایتالیایی بودند در قرن شانزدهم میلادی به دلایل مختلفی به شهر رم سفر کردند.

کاردینال بورگزه صاحب این ویلا سعی کرد با سلیقه خود تمام قسمت‌های ویلا را تزیین کرده و با مجسمه‌های برنینی و دیگر آثار هنری رم باستان دکوراسیون آن را طراحی کنند. کاردینال در کنار نمونه‌های مختلفی از تندیس‌ها تعداد بیشماری از مشهورترین نقاشی‌ها را در این ویلا جمع آوری کرد.

امروزه گالری بورگزه رم به یک موزه عمومی و همچنین یکی از جاذبه‌های گردشگری برای بازدید مسافران خارجی تبدیل شده است.

با حضور در این موزه می‌توانید شاهکارهایی از آثار ارزشمند کاراواجو برنینی و رافائل را ببینید و مجسمه‌های بسیار مجلل، تندیس خواهر ناپلئون، آپولو و دافنه و لاوریتا و همچنین فرار آیتاس از تروا را تماشا کنید.

خرید بلیط برای رفتن به این موزه با رفتن به موزه‌های دیگر تفاوت دارد؛ چون ظرفیت این گالری محدود است. بنابراین بازدید‌کننده‌ها باید بلیط خودشان را به شکل اینترنتی رزرو نمایند. قیمت بلیط این موزه ۲۲ یورو و بازدید از موزه برای زیر ۱۸ ساله ها رایگانه است.

در ادامه مطلب ویدئویی زیبا از موزه بورگزه رم را ببینید:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت