صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
یکشنبه, 30 اردیبهشت, 1403

مراسم نکوداشت استاد حسین محجوبی در تهران

مراسم نکوداشت استاد حسین محجوبی؛ نقاش و معمار برجستهِ معاصر به همت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و با حضور و سخنرانی جمعی از استادان و پژوهشگران نامدار کشور در تالار اجتماعات شهید مطهری(ره) انجمن برگزار می شود.

در این آیین که چهارشنبه29 آذر ماه 1402 ساعت 15:00 برگزار خواهد شد، محمود شالویی  رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، محمدحسین حلیمی استاد دانشگاه تهران، بهمن نامورمطلق  استاد دانشگاه شهید بهشتی، محمدعلی رجبی دوانی عضو شورای مشاوران علمی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، محمد خراسانی زاده مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پریسا شاد قزوینی استاد دانشگاه الزهرا سخنرانی خواهند کرد.

استاد حسین محجوبی در سال ۱۳۰۹ در لاهیجان به دنیا آمد و از نوجوانی به نقاشی روی آورد. در سال ۱۳۲۹ شمسی به دبیرستان البرز تهران رفت و سپس در سال ۱۳۳۸ در رشته نقاشی از دانشکده هنرهای زیبا فارغ‌التحصیل شد.و همزمان دروس معماری را هم گذراند.محجوبی در سال ۱۳۳۵ و قبل از فارغ التحصیلی،جایزه اول نمایشگاه جمعی انجمن ایران و آمریکا را از آن خود کرد. از جمله آثار ماندگار او در زمینه رشته معماری، طراحی و ساخت پارک ساعی تهران در سال ۱۳۴۲ و نظارت بر اجرای ساخت پارک‌های ملت، نیاوران، لاله، شفق و خزانه و همچنین اولین پارک های کویری ایران در سال‌های بعد است.

محجوبی با بیش از ۹۰ نمایشگاه اختصاصی و شرکت در صدها نمایشگاه گروهی در ایران و سایر کشورها از پرکارترین هنرمندان برجسته و صاحب سبک نقاشی و معماری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت