صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
یکشنبه, 9 اردیبهشت, 1403

دولت به طور قاطع از اتمام پروژه متروی تبریز حمایت می‌کند

وزیر کشور گفت: دولت با توجه به اهمیت و اینکه قطار شهری تبریز برای مردم رفاه‌آفرین است به طور قاطع از اتمام این طرح حمایت می‌کند.

احمد وحیدی روز پنج‌شنبه در آئین اتمام عملیات حفاری فاز یک خط ۲ قطار شهری تبریز، اظهار کرد: در وزارت کشور نیز کارهای مربوط به این طرح پیگیری می‌شود. وی با تاکید بر لزوم تسریع در اتمام عملیات حفاری تونل، ریل گذاری و تامین قطارهای این پروژه اظهار کرد: اجرای این پروژه از نیازهای مردم تبریز است تا از طعم شیرین آن بهره مند شوند.

وزیر کشور همچنین گفت: اقدامات مربوط به طرح قطارشهری تبریز در بین شهرهای دارای پروژه قطار شهری عقب بود که با حمایت دولت سیزدهم اکنون وضع پروژه خوب شده است.

وحیدی با بیان اینکه این پروژه از سوی قرارگاه خاتم اجرا می‌شود، ادامه داد: این قرارگاه وارد پروژه‌های کلان کشور شده و کارها را با سرعت پیش می برد. وی یادآور شد: این طرح از سال ۱۳۹۱ آغاز شده بود و پیشرفت چندانی نداشت که با حمایت دولت سیزدهم به پیشرفت خوبی رسیده است. عملیات حفاری فاز یک خط ۲ قطارشهری تبریز به طول ۱۰ کیلومتر امروز با حضور وزیر کشور و استاندار آذربایجان شرقی به اتمام رسید. به گفته مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز برای اجرای پروژه قطار شهری در ۲ سال گذشته ۲۰ هزار میلیارد ریال اختصاص یافته که تاکنون دولت ۱۳هزار میلیارد ریال برای آن پرداخت کرده و هم اکنون فعالیت در هشت ایستگاه خط ۲ قطار شهری تبریز آغاز شده است.

عکس و فیلم: فریبا اسدی

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت