صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
یکشنبه, 9 اردیبهشت, 1403

خودروهای قدیمی در آذربایجان‌شرقی پلاک تاریخی می‌گیرند

مراسم رونمایی اولین پلاک‌های تاریخی آذربایجان‌شرقی با حضور رئیس کانون جهانگردی اتومبیل‌رانی استان برگزار شد.

به‌ گزارش صاحب دیوان، طبق اعلام مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان‌شرقی، افرادی که صاحب وسیله نقلیه با قدمت حداقل 30 سال هستند و البته از لحاظ فنی و ساختاری فاقد ایراد می باشند، می‌توانند نسبت به دریافت پلاک تاریخی برای خودروی خود اقدام نمایند.

احمد حمزه‌زاده در مراسم رونمایی از اولین پلاک‌های تاریخی آذربایجان شرقی که دیروز 9 اسفند ماه برگزار شد، اظهار کرد: این وسایل نقلیه پس از دریافت پلاک تاریخی به‌عنوان میراث‌ملی به ‌ثبت خواهند رسید.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی از این طرح صیانت از خودروهای تاریخی می باشد، افزود : صرف داشتن قدمت حداقل 30 سال معیار دریافت پلاک تاریخی نبوده و پس از کارشناسی و تائید پلیس راهور و راهنمایی و رانندگی، مالکین خودروهای قدیمی می توانند پلاک قدیمی دریافت نمایند. بر اساس آیین‌نامه‌های مربوط تمامی دارندگان وسیله های نقلیه تاریخی که 30 سال از سال ساخت آنها گذشته باشد اعم از پلاک قدیمی و یا ملی”حسب مورد”، وزارتخانه ها، سازمان ها، موسسات، شهرداری ها و کلیه نهاد ها، مشمول دریافت پلاک قدیمی می‌شوند.

برای دریافت اطلاعات در خصوص دریافت پلاک تاریخی برای خودروهای قدیمی در آذربایجان شرقی، مالکان وسایل نقلیه می‌توانند به دفاتر مربوطه یا سامانه اینترنتی کانون جهانگردی و اتوموبیل‌رانی جمهوری اسلامی ایران به آدرس www.taci.ir مراجعه کنند. مالکین پس از ثبت نام اولیه در این سایت و دریافت نام کاربری و رمز عبور، در بخش بعدی اطلاعات مربوط به اتومبیل خود را وارد می نمایند. در ادامه تصاویری از بخش‌های مختلف اتومبیل خود را در سایت بارگزاری می‌کنند. سپس مبلغی را برای ثبت نهایی از طریق همین درگاه اینترنتی واریز می‌نمایند تا کد رهگیری برای آن‌ها صادر گردد. اطلاعات اتومبیل از سوی کارشناسی پلیس راهور و راهنمایی و رانندگی مورد بررسی قرار گرفته و در صورت تائید، به صاحبین آن‌ها اطلاع داده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت