صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
یکشنبه, 9 اردیبهشت, 1403

تور مجازی گردشگری ۳۶۰ درجه بازار بزرگ تبریز راه اندازی شد

مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات از راه اندازی تور مجازی گردشگری ۳۶۰ درجه بازار سرپوشیده تبریز خبر داد.

محمدرضا کاظمی گفت: بازار تبریز با دارا بودن جاذبه های گردشگری مذهبی، تاریخی و فرهنگی ارزشمند، بعنوان بزرگترین بازار سرپوشیده قدیمی در سطح ایران و جهان شناخته شده که برای معرفی زیبایی های این مکان، از تکنولوژی های بروز استفاده شده است.
وی افزود: این تور مجازی با بهره گیری از تکنولوژی عکاسی پانوراما و نمای ۳۶۰ درجه امکان آشنایی گردشگران و مسافران با جاذبه های تاریخی بازار و مساجد قدیمی تبریز را از طریق پورتال سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات به نشانیFava.tabriz.ir فراهم کرده است.
مدیر عامل فاوا گفت: تور مجازی مجموعه‌ای از عکس‌های پانوراما است که این امکان را به بازدید کننده می دهد تا بدون نیاز به حضور فیزیکی از مراکز تاریخی و طبیعی بازار بزرگ تبریز و برخی از مساجد قدیمی تبریز که قدمت تاریخی چندین ساله دارند، دیدن کنند.
وی اضافه کرد: بازدید کنندگان تور مجازی از طریق پورتال سازمان می توانند با مساجد قدیمی و تاریخی تبریز از قبیل: مسجد جامع، مسجد میرزا صادق دینوری، مسجد مجتهدلر، مسجد حاج سفرعلی، مسجد شیخ الاسلام و نقاط مختلف
بازار تبریز از قبیل: تیمچه های شعربافان، شیخ کاظم، اکبریه، امیر، ملک، کاروان سرای امیر، حیاط و دالان میرزا جلیل، سرای بالا شازدا و سایر نقاط این بازار آشنا شوند.
کاظمی در پایان خاطر نشان کرد: در فاز بعدی این پروژه دیگر نقاط گردشگری و مذهبی کلانشهر تبریز و نمای داخلی سایر اماکن هم در سامانه قابل دسترسی خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت