صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
دوشنبه, 31 اردیبهشت, 1403

برگزاری مسابقه عکاسی فرتور در تبریز

پوستر مسابقه عکاسی فرتور، با حضور رئیس انجمن عکاسان سازمان بسیج هنرمندان کل کشور و پیشکسوتان عکاسی در خانه تاریخی حیدرزاده رونمایی شد.

به گزارش صاحب دیوان، دهه فجر و ایام پیروزی انقلاب اسلامی، همواره فرصتی برای به نمایش گذاشتن آئین‌ها و جشن‌های انقلاب اسلامی بوده است. لذا بایستی با بهره‌گیری از این ظرفیت، به معرفی هنرمندان در عرصه‌های مختلف هنری همچون نمایش، تئاتر، عکاسی و … پرداخت.

در این راستا، انجمن عکاسان سازمان بسیج هنرمندان سپاه عاشورا مسابقه عکاسی با عنوان فرتور در دو بخش ویژه و آزاد را با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان و سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز برگزار می‌کند.

عکاسی فرتور یا فتوگرافی، روشی است که با استفاده از دوربین، تصاویری از موضوعات مختلف از جمله مناظر طبیعی، افراد و … گرفته می‌شود و هدف آن ثبت لحظات مهم، ایجاد آگاهی و تأثیرگذاری بر اجتماع، انتقال پیام‌های مؤثر و به دیگران و ابزاری برای بیان خلاقیت هنری است.

دبیر اجرایی این رویداد هنری در خصوص اهمیت برگزاری مسابقه عکاسی فرتور گفت: بیان هر موضوعی در قالب هنر بخصوص مسائل جامعه می‌تواند تأثیر بیشتری در افکار عمومی داشته باشد و کمک شایانی در حل آن نماید. عکاسی نیز یکی از هنرهای ارزشمندی است که می‌تواند به زیبایی هرچه تمام‌تر موضوعات مهم کشور را به تصویر بکشد و در اختیار عموم مردم قرار دهد. عکاسی فرتور در ایام دهه فجر، می‌تواند ارزش‌ها و آرمان‌های ایران اسلامی را به بهترین شکل ممکن به مردم معرفی نماید. از طرفی فرصت استعدادیابی از میان نوجوانان و جوانان هنرمند در زمینه عکاسی و امکان ارتباط میان هنرمندان عکاس با یکدیگر را فراهم می‌کند.

محور موضوعی مورد نظر برای مسابقه عکاسی فرتور :

  • صحنه‌های راهپیمایی 22 بهمن
  • آذین‌بندی و چراغانی محلات، مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها به مناسبت دهه فجر
  • کودکان و نوجوانان انقلابی
  • خانواده در قاب انقلاب
  • پیام جوانان ایرانی به مردم غزه، شهدا و انقلاب اسلامی
  • مستند اجتماعی و پرتره ( مختص موضوع بخش آزاد)

از شرایط شرکت در مسابقه عکاسی فرتور، رعایت اصول اولیه عکاسی، به روز بودن موضوع و فضای واقع گرایانه، است. امکان ارسال حداکثر سه اثر برای هر هنرمند عکاس شرکت کننده در این مسابقه وجود دارد. آثار ارسالی بایستی با فرمت jpg در اندازه 70×50 و فاقد هرگونه لوگو، امضا یا نوشته باشند و مشخصات ارسال کننده بصورت کامل ( نام و نام خانوادگی، شماره تماس و تعیین بخش مسابقه) درج شود. امکان ویرایش عکس تا حدی که بر سندیت آن تأثیری نداشته باشد، قابل انجام است.

علاقه‌مندان به شرکت در مسابقه عکاسی فرتور تا 30 بهمن فرصت دارند تا آثار خود را از طریق پیام‌رسان‌های ایتا، روبیکا و تلگرام به آیدی anjoman_photo_az ارسال نمایند.

به نفرات برگزیده در هر بخش از مسابقه، جوایز نفیس به همراه تندیس و لوح تقدیر اهدا خواهد شد. همچنین آثار ارسالی که به مرحله مسابقه راه یافته‌اند، در قالب نمایشگاهی در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده خواهد شد و گواهی رسمی شرکت در مسابقه به این عزیزان اعطا می‌گردد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت