صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
شنبه, 8 اردیبهشت, 1403

برپایی نمایشگاه ظروف مسی در مراغه

موزه ایلخانی مراغه، میزبان برپایی نمایشگاه ظروف مسی تاریخی شد.

به گزارش صاحب دیوان، مدیرموزه‌های آذربایجان شرقی در خصوص نمایشگاه ظروف مسی تاریخی مراغه گفت: همزمان با ایام تعطیلات عید نوروز، نمایشگاهی از 43 ظرف مسی تاریخی شامل کاسه، بشقاب، سماور، شربت خوری وکماج دان از مجموعه شخصی آقای عدل زاده متعلق به دوره‌های قاجاریه، پهلوی و معاصر، در موزه ایلخانی شهر مراغه برپا شده است.

وی اضافه کرد: این مجموعه ظروف مسی ارزشمند در طی ۱۵ سال توسط آقای عدل زاده گردآوری شده است. ارزش این ظروف مسی به خاطر قدمت، کاربرد و ارزش هنری آنها می‌باشد.

مدیرموزه‌های آذربایجان شرقی گفت: این ظروف ارزشمند گردآوری شده توسط آقای عدل زاده به عنوان یک اثر هنری برای نخستین بار برای بازدید عموم، به نمایش درآمده است.

یعقوب طالبی افزود: هدف از گشایش این نمایشگاه، آشنایی عموم افراد با زندگی مردمان این سرزمین و برقراری ارتباط بین مجموعه داران با موزه‌های است.

وی افزود: علاوه بر نمایشگاه ظروف مسی در ایام عید نوروز، در ۱۳ موزه دیگر نیز آثار هنری دیگر مجموعه‌داران و صنایع دستی مختلف زیرنظر سازمان میراث فرهنگی برپا شده است.

نمایشگاه آثار مسی آقای عدل زاده تا ۱۵ فروردین در موزه تخصصی ایلخانی مراغه دایر است و علاقمندان به بازدید از از این آثار می‌توانند در این بازه زمانی از آنها دیدن نمایند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت