صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
شنبه, 8 اردیبهشت, 1403

ایجاد نگهبان محله در محلات تبریز

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی از راه‌اندازی طرح “نگهبان محله” در تعداد ۲۶۴ نقطه از محلات کلانشهر تبریز خبر داد.

به گزارش صاحب دیوان، احمد موقری با اشاره به اینکه اجرای طرح نگهبان محله در محلات تبریز، باعث کاهش سرقت از منازل و خودرو شده و بایستی در اولویت دادگستری آذربایجان شرقی قرار داده شود، اظهار کرد: راه‌اندازی طرح نگهبان محله، در 264 نقطه از شهر تبریز با همکاری شهرداری این شهر و اهالی محلات در دست اجرا است و در ادامه در صورت افزایش تعاملات، این طرح در تمام نقاط تبریز اجرا خواهد شد.

وی افزود: تاکنون ۶۴ نقطه از محلات تبریز برای اجرای طرح نگهبان شناسایی شده است. همکاری اهالی محلات در راستای اجرای این طرح، از اهمیت بالایی برخوردار بوده و هر محله‌ای که همکاری بیشتری با عوامل اجرایی طرح داشته باشند، در اولویت ایجاد نگهبان محله خواهد بود.

با توجه به حساسیت و جدیتی که معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی، پیگیر اجرای طرح نگهبان محله هستند، از شهروندان عزیز نیز درخواست می‌شود تا جهت تسریع این فرایند همکاری‌های لازم را با شهرداری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه روز به روز بر آمار سرقت منازل و خودرو در شهر تبریز و دیگر شهرهای استان افزوده می‌شود، گفت: یکی از دلایل افزایش سرقت و دردی از منازل، افزایش آپارتمان‌نشینی، کمبود پارکینگ و بی توجهی مردم به مسائل امنیتی همچون استفاده از درب‌های ضد سرقت است و راه‌اندازی نگهبان محله می‌تواند نقش چشمگیری در کاهش و بازدارندگی سارقان در دزدی از منازل و اموال مردم داشته باشد.

موقری در پایان سخنان خود به این مورد نیز اشاره نمود که اجرای طرح نگهبان محله با نظارت نیروی انتظامی صورت خواهد گرفت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت