صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
یکشنبه, 9 اردیبهشت, 1403

اجرای طرح «خانه من» در ششصد مدرسه تبریز

شهرداری تبریز در مسیر طرح های راهبردی عملیاتی خود، از اجرای برنامه‌های فرهنگی با عنوان طرح ” خانه من” به منظور بهبود و توسعه بناهای ورزشی، کتابخانه‌ها و خانه‌های سلامت شهر تبریز در سال 1403 خبر داد.

به گزارش صاحب دیوان، در بازدید شهردار تبریز از نمایشگاه‌های برپا شده در مدارس منطقه 2 تبریز (دبیرستان شاهد علی بن ابیطالب(ع)، هنرستان دخترانه فاطمه زهرا و دبستان پسرانه کارا) به مناسب ایام پیروزی انقلاب اسلامی، و بررسی زیرساخت‌های مختلف این مدارس عنوان نمود که در سال جاری بخش اعظمی از مدارس تبریز از خدمات مختلف ورزشی، سلامت، کتابخانه و امکانات سخت افزاری برخوردار خواهند شد. وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته برای سال جدید، به برنامه های فرهنگی با عنوان طرح “خانه من” اشاره نمود و هدف اصلی آن را افزایش انگیزه در دانش آموزان جهت بهبود مطالعه و بهره مندی از خدمات دیگر در کنار تحصیلو اوقات فراغت خود عنوان نمود.

با توجه به اینکه مدرسه دومین خانه دانش‌آموزان بشمار می‌رود که بخش اعظمی از زمان خود را در آن محیط سپری می‌کنند، ضروری است تا از تجهیزات مناسب و اساسی برای راحتی و تمرکز بیشتر دانش‌آموزان بهره گرفت. این تجهیزات استاندارد از تخته، میز و صندلی و نیمکت گرفته تا خدمات مربوط به کتابخانه‌ها، تجهیزات سخت‌افزاری اتاق کامپیوتر، آزمایشگاه‌های آموزشی و مهم‌تر از همه موضوع سلامت را شامل می‌شود.

برای اجرای این طرح هزینه‌ای قالب بر 1000 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

شهردار تبریز در ادامه، به بازدید پروژه‌های عمرانی منطقه ۲ تبریز همچون پروژه پردیس فرهنگ و رسانه پرداخت. پیش‌بینی شده است که این پروژه فرهنگی که در ۸ هزار متر مربع و در ۶ طبقه سازه‌ای ساخته شده است تا پایان بهمن ماه افتتاح و در اختیار اصحاب فرهنگ و رسانه تبریز قرار گیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت