صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
پنجشنبه, 30 فروردین, 1403

2018 فرصت بسیار مناسبی برای خانه تکانی اساسی در تبریز

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با توجه به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 این انتخاب را فرصتی مناسب برای خانه تکانی اساسی در تبریز دانست.
به گزارش پایگاه خبری صاحب دیوان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی،مرتضی آبدار در دیدار با حجت الاسلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز گفت: با همکاری و تعامل ایجاد شده در بین دستگاه ها به یمن تبریز 2018، امیدواریم شاهد یک خانه تکانی اساسی در حوزه های زیربنایی و روبنایی در تبریز باشیم.

وی گفت: دبیر خانه مستفل 2018 بعد از ماه مبارک رمضان در محل خانه تاریخی حیدرزاده با همکاری نهادها و ارگان های ذیربط آغاز به کار خواهد کرد و نمایندگان دستگاهها به صورت فعال و در سایه هم افزایی و ارتباط نزدیک با مخاطبانبرایراهبریامور در راستای تبریز 2018 گام برخواهند داشت.
مهندس مرتضی آبدار افزود: فرصت های ارزشمندی برای تبریز به وجود آمده است که برگزاری اجلاس وزرای گردشگری کشورهای آسیایی به میزبانی تبریز در نیمه اول شهریور ماه یکی از آنها است که ان شا الله با تدبیر مدیریت عالی استان و همکاری دستگاه ها به خصوص شهرداری تبریز این میزبانی به بهترین وجه صورت خواهد پذیرفت.
مدیرکل میراث فرهنگی استان با اشاره به لزوم برجسته شدن نقش مردم در پیشبرد اهداف در راستای تبریز 2018 گفت: در تلاش خواهیم بود با برگزاری آموزش های تخصصی با همکاری شهرداری تبریز و تشکل های مردم نهاد، تمامی افرادی که به طور مستقیم و غیر مستقیم به حوزه گردشگری ارتباط دارند آمادگی لازم برای پذیرایی از گردشگران را بدست بیاورند.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز نیز در این دیدار با اشاره به عزم جدی شهرداری تبریز در امور مربوط به تبریز 2018 گفت: در شورای سیاستگذاری تبریز 2018 مسئولیت کمیته تبلیغات و امور بین الملل به معاونت فرهنگی شهرداری سپرده شده است که در همین راستا در درون مجموعه 8 کمیته تخصصی تشکیل شده است و 12 جلسه کمیته نیز برگزار شده است که در حال جمع بندی موارد هستیم و ان شا الله در 2 ماه آینده برنامه مدونی را ارائه خواهیم داد.
حجت الاسلام حمیدی با استقبال از ابتکار ارزنده مهندس آبدار در تشکیل دبیرخانه تبریز 2018 این اقدام را در جلوگیری از عملکرد جزیره ای دستگاه ها بسیار موثر دانست و گفت: عملکرد جزیره ای بزرگترین آسیب این حوزه است که با تشکیل دبیرخانه و حضور نمایندگان دستگاه های مختلف، دیگر شاهد موازی کاری نخواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت