صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
پنجشنبه, 30 فروردین, 1403

چراغ «تئاترشهر» را روشن نگه می داریم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اظهار خرسندی از اتمام بازسازی و مقاوم سازی تئاتر شهر تبریز و بازگشایی و تحویل این مجموعه به هنرمندان تئاتر در 50سالگیِ تاسیس مجموعه فرهنگی هنری تربیت اظهار کرد: با همراهی عمومی، چراغ تئاترشهر را روشن نگه خواهیم داشت.
به گزارش صاحب دیوان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، سیدقاسم ناظمی در آیین بازگشایی تئاترشهر که شامگاه چهارشنبه در محل این مجموعۀ بازسازی و مقاوم سازی شده برگزار شد، گفت: تئاترشهر خانۀ همه ماست و امروز در حالی 50سالگی مجموعه فرهنگی هنری تربیت را جشن می گیریم که افتخار داریم مجموعۀ بازسازی و مقاوم سازی شدۀ تئاترشهر را به دست صاحبان این محل یعنی هنرمندان تئاتر می‌سپاریم.

وی با بیان اینکه عموم اصحاب فرهنگ و هنر و حتی مردم عادی در طول 50 سال گذشته خاطراتی از مجموعه فرهنگی هنری تربیت دارند، گفت: حیف بود که این محل بسته بماند و لذا باید از زحماتی که مرحوم دکتر محمدپور، مدیرکل فقید فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی کشیدند تا کار نوسازی و بازسازی تئاتر شهر آغاز شود قدردانی کنیم ضمن اینکه قدردان همه بزرگانی هستیم که با مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همراهی کردند تا چراغ تئاتر شهر روشن بماند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از نماینده ولی فقیه در این استان به عنوان شخصیتی فاضل و از استاندار این استان به عنوان چهره ای دانشمند و فرهیخته یاد کرد و گفت: از همراهی آیت الله آل هاشم و دکتر پورمحمدی برای به سرانجام رساندن پروژه تئاتر شهر تشکر ویژه داریم.

وی مساعدت و پیگیری های نمایندگان تبریز در مجلس را نیز در به سرانجام رسیدن پروژه تئاترشهر، تعیین کننده دانست و عنوان کرد: از همۀ نمایندگان تبریز و استان در مجلس، به خصوص دکتر متفکرآزاد که کمک کردند تا کار سرعت بگیرد هم سپاسگزاری می کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اظهار امیدواری نسبت به رقم خوردن اتفاقات خوب در تئاترشهرِ نوسازی شده، گفت: تبریز بعد از تهران بیشترین فارغ التحصیل رشتۀ تحصیلی نمایش را دارد و همین امر نشان می دهد که سالن و پلاتوهای تئاترشهر، پاسخگوی نیاز هنرمندان تبریز نیست.

وی در همین راستا از استاندار آذربایجان شرقی خواست دستور انتقال مالکیت هنرستانِ واقع در مجاورتِ ساختمان مجموعه فرهنگی هنری تربیت، از آموزش و پرورش به فرهنگ و ارشاد اسلامی را صادر کند تا فضاهای فرهنگی و هنری تبریز به ویژه در قلب تبریز توسعه یابد.

وی همچنین از معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در این مراسم حاضر بود، درخواست کرد حداکثر مساعدت را در پاسخ به تقاضای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در کمک به رفع فقرِ تجهیزاتیِ سالن و پلاتوهای نمایش تبریز داشته باشد.

ناظمی اضافه کرد: ما در حد بضاعت خودمان سعی کردیم داخل مجموعه فرهنگی هنری تربیت را متناسب با استانداردهای ملی نوسازی، مقاوم سازی و تجهیز کنیم اما در مورد زیباسازی نما، هیچ کاری انجام ندادیم چون توانش را نداشته و نداریم و لذا تقاضای سوم من از شهردار و اعضای شورای شهر است که به ما در بدنه سازی خیابان تئاتر با اولویت بدنه سازیِ دیوارهای ساختمان تئاترشهر کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت