صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
شنبه, 6 مرداد, 1403

پنج اثر صنایع دستی آذربایجان غربی مهر اصالت دریافت کردند

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: پنج اثر صنایع دستی استان مهر اصالت ملی دریافت کردند.

محمدرضا طنابی افزود: این پنج اثر شامل ۲ اثر گلیم بافی،۲ اثر منبت کاری و یک اثر حکاکی روی چوب بود.

وی به تسهیلات اعطایی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته نیز ۷۱۸ میلیارد ریال از محل تبصره ۱۶ و ۱۷۰میلیارد ریال از محل مشاغل خانگی تسهیلات برای ۶۰۳ نفر از هنرمندان صنایع دستی استان اعطا شده است.

طنابی با اشاره به افتتاح ۶ پروژه صنایع دستی در ارومیه گفت: این پروژه ها شامل یک کارگاه ساخت ساز سنتی، یک کارگاه گلیم بافی، سه کارگاه چرم دوزی و یک کارگاه سفال سرامیک است که برای آنها ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه شده بود.

وی افزود: میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی ۶ پروژه افتتاحی برای هفته صنایع دستی دارد که افتتاح “موزه صنایع‌دستی ارومیه” در مدرسه هدایت یکی از این پروژه‌ها است که در آن آثار صنایع‌دستی با ارزش و قدیمی از سطح استان از جمله منبت، معرق، چرم‌دوزی، نگارگری، سفال‌گری به نمایش گذاشته شده که که علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از آن بازدید کنند.

طنابی برگزاری نشست‌های تخصصی، جشنواره‌ها و اجرای تولید زنده در مناسبت‌های خاص متناسب با تقویم در ایام نوروز و روز جهانی صنایع‌دستی، ارایه مشاوره به هنرمندان و هنرجویان صنایع‌دستی، برگزاری نمایشگاه‌ها به‌صورت مستمر و طراحی خلاقانه، تولید و آموزش برنامه‌هایی برای جذب گردشگر و هنرجویان، دانشجویان و اساتید، ارتباط بیشتر بین هنرمندان، ایجاد فضای کارگاهی برای دانشجویان این حوزه و ترویج هنرهای صنایع‌دستی از دیگر اهداف ایجاد موزه صنایع دستی ارومیه عنوان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت