صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
شنبه, 6 مرداد, 1403

پرفورمنس نقاشی و موسیقی سفر به قاجاریه در خانه نیکدل تبریز

علیرضا قوجاری هنرمند حوزه هنرهای تجسمی اهل ارومیه، در ساعت ۱۸ عصر روز پنجشنبه ۱۷ خرداد، در خانه تاریخی نیکدل اجرای بداهه نقاشی خواهد داشت.

در این اجرا حسین عطاپور نوازنده تار و قوپوز، و همچنین عیسی شکری چرندابی نوازنده دف و دایره، وی را همراهی خواهند کرد.

علیرضا قوجاری، با سبک منحصر به فرد خویش در تلفیق نقاشی و موسیقی، بیش از ۱۲۰ اجرای بداهه در رویدادهای معتبر بین‌المللی و داخلی را در کارنامه خود دارد. وی پیش از این با اساتید به نام حوزه موسیقی همچون عاشیق چنگیز مهدی‌پور، استاد بیژن کامکار، پروفسور محمد یلدیریر و…‌ همکاری داشته و از مدت‌ها پیش نیز، آرزوی اجرا در کهن‌شهر تبریز را در سر می‌پروراند.

حال که این رویداد هنری با اهتمام معاونت فرهنگی هنری شهرداری منطقه ۸ تبریز به وقوع پیوسته، وی در این رابطه می‌گوید: « از تبریز صدای تاریخ را می‌شنوم. صدای گلوله‌ها و سم اسب‌ها، شعر طنز، هجو، صدای اپراهایی که مادرم به تماشایشان می‌نشست، صدای قجرها، صدای باز و بسته شدن چمدان رنگ و رو رفته‌ی شازده پدر بزرگ پدری قاجاری‌‌ام، اذان، آواز و پای‌کوبی‌ها و بوی رنگ و عطر عطاری‌ها. برای پرفورمنس در خانه قاجاری نیکدل تبریز، دست و دلم می‌لرزد و سر از پا نمی‌شناسم.»

گفتنی است که شرکت در این اجرا برای عموم آزاد و رایگان بوده و خانه‌ی تاریخی نیکدل واقع در خیابان مقصودیه تبریز در ساعت ۶ عصر پنجشنبه، میزبان هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت