صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
جمعه, 31 فروردین, 1403

همه باید برای احیای مکاتب هنری تبریز دست به کار شویم

استاندار آذربایجان شرقی بر احیای مکاتب هنری تبریز تأکید کرد و گفت: همه باید برای تحقق این مهم دست به کار شویم.دکتر محمدرضا پورمحمدی در آئین افتتاح از پروژه هنرسرای حیدربابا، با بیان اینکه تبریز، اسطوره تاریخ است، افزود: برای پی بردن به رمز و رموز تاریخ این دیار باید به سراغ بزرگان آن برویم و ظرفیت‌های آن را به جهانیان معرفی کنیم.

با بیان اینکه افتتاح این مجموعه بی‌نظیر هنری، یک اتفاق مبارک است گفت: تبریز و آذربایجان به وجود و پرورش انسان‌های بزرگی چون استاد احد حسینی افتخار می‌کند.

وی با قدردانی از شهرداری تبریز به خاطر همکاری در راه‌اندازی هنرسرا و نگارخانه حیدربابا، گفت: استاد حسینی از جمله هنرمندان مطرح و بنام تبریز است که توانسته انسانیت، نوع‌دوستی، محبت و تعصب به وطن را در آثار خود به نمایش بگذارد.

وی با اظهار گلایه از عملکرد برخی دستگاه‌های اجرایی در مورد پروژه سامان‌دهی مقبرة‌الشعرا، گفت: تمامی دستگاه‌های مسئول باید برای تکمیل هرچه سریع این پروژه تا تابستان سال آینده با شهرداری تبریز همکاری کنند.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان با تأکید بر اینکه آمادگی لازم برای میزبانی از مهمانان نوروزی را نداریم، گفت: امیدواریم در آینده نزدیک و پس از ریشه‌کن شدن کرونا، میزبانی خوب و شایسته‌ای از مهمانان داشته باشیم.

هنرسرای حیدربابا با ۲۵ اثر مدرن، ۱۴ اثر ترکیبی و تعداد دیگری از آثار استاد احد حسینی که مربوط به فولکلور آذربایجان است، بازگشایی شد.

شهرداری تبریز برای ساخت و تجهیز این نگارخانه در دو طبقه، ۸۰ میلیارد ریال هزینه کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت