صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
شنبه, 6 مرداد, 1403

هشتمین جشنواره کشوری رویای کهکشانی من

انجمن نجوم آیاز تبریز با همکاری مدیریت فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه 5 تبریز و پژوهشگاه فضایی ایران هشتمین جشنواره کشوری «رویای کهکشانی من» را برگزار می‌کند.

به گزارش صلحب دیوان، این جشنواره که به مناسبت هفته جهانی فضا تدارک دیده شده، فرصتی است برای علاقمندان به نقاشی تا استعداد خود را در حوزه «نجوم و فضا» بیازمایند.
اهداف جشنواره
این جشنواره با هدف ترویج دانش نجوم و فضا، آشنایی مردم با اهمیت این دو دانش، نقش یافته‌های این حوزه‌ها در بهبود زندگی بشر، زیبایی‌های چشم نواز آسمان شب و تاثیر ادبیات و هنر در پرورش تخیل و پیشرفت جوامع بشری برگزار می‌شود. جشنواره «رویای کهکشانی من » تلاشی برای بیدار کردن رویاهای نوجوانان و جوانان ایران در قالب داستان علمی تخیلی و نقاشی با هدف دستیابی به قله‌های رفیع دانش نجوم و فضا است. بخش رقابت این جشنواره برای سنجش توانایی خلق آثار هنری یا داستانی برگزار نمی شود. هدف این رقابت آشنا کردن کودکان و نوجوانان با دانش نجوم و فضا است. به امید اینکه از میان شرکت‌کنندگان افرادی پرورش یابند که بتوانند موجب پیشرفت بیش از پیش دانش نجوم و صنعت فضایی در ایران شوند.
بخش‌های مختلف دوره هشتم جشنواره
با تصویب شورای مرکزی آیاز در بهار ۹۸، این جشنواره هر سال به صورت مجموعه‌ای از رویدادها اجرا خواهد شد. در سال جاری برنامه‌های زیر با تصمیم دبیرخانه برگزار می‌شود:
• رقابت نقاشی برای سنین 5 تا 15 سال
•کارگاه‌های آموزش نقاشی، نجوم، دانش فضایی

(اطلاعیه شرکت در کارگاه‌ها متعاقبا اعلام می‌شود)

بخش رقابت نقاشی
رویکرد جشنواره صرفا آثار نقاشی با موضوعات مشخص شده است و دبیرخانه از پذیرش آثار انیمیشن، گرافیکی، موشن‌گرافیکی، … معذور است.
داوری برای سه رده سنی 5 تا 7 سال، 8 تا 11 سال و 12 تا 15 سال انجام می‌شود.
مهلت پذیرش آثار: 15 مهر 1402

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت