صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
شنبه, 6 مرداد, 1403

نمایش موزیکال کمدی نخودی

نمایش «نخودی» به نویسندگی و کارگردانی «علی برنون»، برگرفته از داستان‌های فولکلور آذربایجان به روی صحنه می رود.

به گزارش صاحب دیوان، نمایش بزرگ کمدی موزیکال برگرفته از داستان های کهن آذربایجان به زبان ترکی توسط گروه نمایش بین المللی «میکا» تهیه و تولید شده است.

داستان نمایش «نخودی» روایت زندگی یک زن و مرد پیر روستایی که از نعمت فرزند محروم است که فرشته ای یک نخود به پیر زن اهدا می کند و پس از آن نخودی به دنیا می آید و حق پدر و مادر مظلوم خود را که توسط پادشاه ظلم شده بود را می گیرد.

گروه نمایش بین المللی «میکا» از سال ۸۳ تاسیس و فعالیت های رسمی این گروه از سال ۸۵ در زمینه نمایش عروسکی به زبان ترکی آذربایجانی شروع شده و تاکنون ۱۳ نمایش فاخر را به صورت رسمی به روی صحنه برده و از سال ۹۱ یه عنوان نماینده تبریز در اکثر جشنواره های بین المللی شرکت کرده و افتخارات قابل تحسینی را برای تبریز رقم زده  وهدف اصلی این گروه نمایشی انتقال افسانه های کهن آذربایجان به نسل جوان است.

عوامل نمایش «نخودی» عبارتند از: نویسنده، آهنگساز و کارگردان: علی برنون، صداپیشگان: محمد ملکی اصل، یونس کبیر، وحید مبصری، مهدی نورزاده لاله، مریم جوانی و علی برنون، بازیگران و عروسک گردانان: باره عبدالحسین زاده، هادی علیپور، احسان سعدی، طاهره جعفری آذر، حشمت الله زینالی، یونس جعفرزاده، حسام مقصودی، فرناز عبدالحسین زاده، ساخت دکور و اکساسوار: احسان سعدی و هادی علیپور، طراحی و ساخت عروسک: ملیحه زحمتکش و زهرا قربانی، طراحی دکور: باهره عبدالحسین زاده، طراح نور و صدا بردار: محمدرضا اختری، گروه اجرایی قارتال: سرپرست محمد پورنصیر، امیر محمد علیپور، امیرحسین علی جانی زاده، امیرعباس جعفرزاده، آیهان جبرئیل زاده، سهند عایدی، امیرحسین مرسلی، محمد، حسین جباری، عرفان بسیم، آیهان بلوکی و حسین زینال پور.

علاقه مندان برای دیدن نمایش «نخودی» می‌توانند هر پنجشنبه و جمعه از چهارم و پنجم آبان ماه، ساعت ۱۸ به بلوار ۲۹ بهمن، بالاتر از بیمارستان ۲۹ بهمن، مجتمع فرهنگی هنری ۲۹ بهمن تبریز سالن استاد اقبال آذر مراجعه کنند.

مخاطبان و علاقه مندان به این اثر نمایشی می‌توانند برای تهیه بلیت با شماره09363671216 و یا از طریق سایت اینترنتی www.ebilit.com برای تماشای این نمایش زمان حخود خریداری کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت