صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
جمعه, 31 فروردین, 1403

نامه ای منتشر نشده از زنده یاد دکتر علی اکبر ترابی

صاحب دیوان: زمانی جهت پاس داشت سالگرد ارتحال استاد محمّد علی فرزانه سرگرم تنظیم مطلبی بودم با این عنوان « نامه هایی استاد فرزانه ، نامه هایی به فرزانه » در بین این نامه ها ، نامه ای نیز از استاد دکتر علی اکبر ترابی بود که تاکنون منتشر نگردیده است . دکتر ترابی که ساعاتی پیش در سن 90 سالگی بر اثر سکته قلبی دارفانی را در زادگاهش وداع گفت جز اولین استادان در رشته جامعه شناسی بودند .

ضمن عرض تسلیت به قاطبه ادب دوستان آذربایجانی به مناسبت رحلت جامعه شناس برتر دکتر ترابی « حاللاج اوغلو » ذیلاً مکتوبی منتشر نشده از ایشان را به اتفاق می خوانیم .

دوست دانشمندم جناب آقای محمّد علی فرزانه
انتشار « ائینالی ائل داغی » فرصتی نصیبم نمود که با ارسالش به آن ذات فرهنگ پرور این احساس را داشته باشم که به کسی که با پایمردی و فداکاری سالها به زبان و مدنیت این سامان خدمت کرده و نامش در تاریخ فرهنگ و ادب این سرزمین باید باقی بماند ؛ سپاسگزاری خود را هر چند با زبان قاصر اظهار داشته ام .
جنابعالی ؛ آقای دکتر هیئت و دیگر اعضای گرانمایه  هیئت تحریریه وارلیق نخستین تشویق کننده بنده در مورد اشعارم بویژه در مورد شعر ائینالی ائل داغی بوده اید و من این توجه فرهنگپرورانه را که نخستین نظر و داوری در باره اشعارم از سوی آنذات بلند نظر بوده است هرگز فراموش نخواهم کرد .
چون شماره های بعدی مجموعه در دست انتشار است ، انعکاس داوری آن ذات دانشمند در آن مجموعه ( یا در وارلیق و یول و فروغ آزادی ) چراغی فرا راه خواهد بود . آدرس مکاتبه جهت مجموعه و شماره های بعدی آن همان آدرس : تبریز – خیابان جمهوری اسلامی – پاساژ نقش جهان ؛ شماره 22224 است .
بیشک هر گونه نقدی ، انتقادی ، معرفی یا قضاوتی از سوی آنذات گرامی در باره ائینالی ائل داغی و یا سایر مندرجات مجموعه علاوه بر راهنمائی در باره مطالب  مجموعه های بعدی پاداشی بس بزرگ در برابر کاری بس کوچک خواهد بود .
با سلام خدمت دوستان خواهشمندم سلام و احترام دوستدارانتان را بپذیرید .
با احترام – علی اکبر ترابی

رضا همراز / http://salarsolmaz.blogfa.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت