صاحب‌دیوان، پایـگاه خبــری و تحلیلی تاریخ و فـرهنگ ایران

پارس وی دی اس
شنبه, 6 مرداد, 1403

مسجد میللی تبریز بازسازی و احیا شد

مسجد میللی تبریز با حفظ هویت تاریخی خود بازسازی و مورد بهره برداری قرار گرفت.

مسجد میللی تبریز با حفظ هویت تاریخی خود بازسازی و امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی مورد بهره برداری قرار گرفت.

حجت الاسلام سیدکاظم زعفرانچی به عنوان متولی ساخت مسجد سیدالساجدین (ع) در سخنانی اظهار داشت: مسجد میللی شاید یکی از مهم‌ترین و در عین حال، منحصربه‌فردترین مساجد ایران و جهان اسلام و نماد اتحاد ادیان و دو مذهب شیعه و سنی در تبریز بوده‌ است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: این مسجد با توجه به واقع‌شدن تبریز در مسیر جاده ابریشم در پی ایجاد اتحاد و تقریب بین ادیان و مذاهب احداث شده بود.

وی با بیان اینکه احتمال می‌رود بنای مسجد، مربوط به سال‌های پس از دوره صفوی و زمان حکومت نادرشاه افشار باشد، افزود: پس از تخریب ساختمان این مسجد در سال 1375، روند احداث آن پس از دو دهه مخروبه بودن، با همت و اراده خیرین در سال 1397 آغاز شد و بالاخره امروز در تیرماه 1402 نوسازی و بازسازی شد.

زعفرانچی در پایان، نام مسجد «میللی» را به علت وجود گلدسته‌های «میل» ‌مانند آن دانست و خاطر نشان کرد: تلاش تیم فنی و اجرایی این مسجد این بوده که مسجد به شکل سابق احیا شود و بتوانیم تاریخ و هویت تبریز را حفظ و احیا کنیم.

 

منبع خبرگزاری شبستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت